Mantoan Trasporti se bazează pe camioanele Scania V8 și șoferii săi

Mantoan Trasporti se bazează pe camioanele Scania V8 și șoferii săi

Compania italiană de transport agabaritic Mantoan Trasporti se bazează pe camioanele Scania V8 și șoferii săi, unul dintre cei mai experimentați fiind românul Sorin Spiciuc.

A început cu transportul alimentelor și mărfurilor casnice cu o căruță și un cal, pentru ca acum, compania să se bazeze pe puterea rafinată a camioanelor Scania V8, specializate în transportul mărfurilor agabaritice de până la 80 de tone.

Mantoan Trasporti este specializat în transport special care implică sarcini grele, cum ar fi utilaje industriale și echipamente feroviare.

Cel mai recent contract – care îi va ține pe italieni ocupați pentru următorii câțiva ani – implică transportul unor componente utilizate la producția celor mai noi trenuri de mare viteză din Statele Unite.

Elementele sunt colectate de la o facilitate de producție din Piemonte, apoi transportate prin Franța și Belgia, până în portul Zeebrugge, destinația finală din Europa. Acestea sunt apoi expediate în SUA, unde sunt asamblate la sosirea în Portul Baltimore, Maryland.

„Decizia noastră de a ne specializa în transportul agabaritic a fost mișcarea corectă. Așa am reușit să supraviețuim crizei economice din ultimii ani”, spune Giordano Mantoan.

VEZI ȘI: Transportatori elvețieni prinși că au încălcat sistematic legea cabotajului în Elveția

Astăzi, Mantoan Trasporti are 60 de angajați și o flotă de 45 de camioane, inclusiv 27 de Scania, dintre care opt sunt Scania V8.

„Pentru sarcinile de transport care se încadrează în limitele de greutate și dimensiune asociate, folosim camioane Scania cu motor cu șase cilindri în linie de 450 CP. Ne bazăm pe puterea motoarelor Scania V8 atunci când vine vorba de transportul unor sarcini excepționale”, spune Alessandro Mantoan, șeful logisticii și transporturilor.

O călătorie complexă
Sorin Spiciuc, originar din România, nu avea permis de conducere pentru camioane și avea doar 23 de ani când a început să lucreze pentru Mantoan Trasporti. Astăzi, este considerat unul dintre cei mai experimentați și mai pricepuți șoferi, mai ales când vine vorba de gestionarea sarcinilor excepționale.

„Călătoria durează în medie patru zile. Drumul din Italia spre Franța este cea mai scurtă etapă a călătoriei, dar este și cea mai dificilă. Unele dintre drumurile pe care trebuie să le folosim sunt cu doar câțiva centimetri mai late decât vehiculele noastre”, spune Sorin Spiciuc.

Pentru această lucrare de precizie este necesară o echipă formată din doi: unul pe scaunul șoferului și unul pe jos, în spatele ansamblului, care acționează butoanele unei telecomenzi pentru a dirija axele trailerului. Orice astfel de transport mai are nevoie și de o escortă care cuprinde alte două vehicule.

Fiecare ansamblu are nevoie de o planificare atentă pentru a obține permisele necesare de trecere a frontierei și pentru a organiza escorta.

„Fiecare transport excepțional are nevoie de o planificare atentă. După ce ajungem la frontiera cu Franța, la tunelul rutier Fréjus, trebuie să așteptăm până la căderea nopții, deoarece este singura dată când este posibil să oprim traficul”, spune Sorin.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.