Marea Britanie a testat sistemul de urgență al traficului în cazul unui Brexit fără acord

Marea Britanie a testat sistemul de urgență al traficului în cazul unui Brexit fără acord

Testul sistemului de urgență al traficului în cazul unui Brexit fără acord a fost “o pierdere de timp”, spun șoferii participanți.

Pe 7 ianuarie 2019, Marea Britanie a testat sistemul de urgență al traficului pentru a preveni blocajele cauzate de coloanele de camioane care s-ar putea forma la Dover în cazul unui Brexit fără acord, relatează The Guardian.

La testul sistemului de urgență al traficului proiectat să facă față la 6.000 de vehicule au participat doar 87 de camioane, din cele 150 anunțate inițial.

Repetiția live din Kent a planului care va fi pus în aplicare pentru a preveni congestionarea în portul Dover în cazul unui Brexit fără acord a fost descrisă de către șoferii participanți ca fiind „o pierdere de timp”.

Departamentului pentru Transport a ales ca loc de desfășurare a testului un aeroport abandonat din nordul portului Kent, folosit în trecut de britanici pentru a testa bombele folosite în raidurile din Dambuster în cel de-al Doilea Război Mondial.

Conform planurilor de urgență, aeroportul Manston va fi folosit ca spațiu tampon pentru 6.000 de camioane.

Șoferii participanți la exercițiu, plătiți de guvernul britanic cu 550 de lire sterline, fiecare, și-au început călătoria spre aeroport la ora 8:00 dimineața.

Ajunși acolo, aceștia au format o coadă înainte de a li se permite trecerea spre a doua zonă tampon, aflată la o distanță de aproximativ 5 km pe A256, delimitată cu conuri de traficul normal.

De acolo, camioanele au fost direcționate către Dover, cel mai mare port din Marea Britanie, care operează zilnic aproximativ 10.000 de camioane.

VEZI ȘI: Piața europeană a cardurilor de carburant va ajunge la aproape 380 miliarde de dolari în 2025

Șoferii paricipanți la acest test au spus că inițiativa guvernului a fost bună, însă trebuiau implicate un număr mai mare camioane pentru ca acesta să aibă relevanță.

“Este o pierdere de timp. Trebuiau să facă acest test în timpul orelor de vârf, nu când traficul în zonă este mediu. Nu va fi așa în cazul unui Brexit fără acord”, a spus unul din șoferii participanți.

În condițiile unui trafic fluid, celor 87 de camioane le-a luat aproximativ o oră să parcurgă distanța de aproximativ 30 de kilometri dintre aeroport și portul Dover.

Conform participanților la test, planul de urgență al guvernului ar genera cheltuieli suplimentare cu carburantul și alte costuri pentru transportatori, în special pentru cei care ar fi forțați să meargă pe aeroportul Manston, chiar dacă punctul lor de tranzit final ar fi Eurotunelul, aflat la câțiva kilometri de Dover.

Cei care susțin Brexit-ul fără un acord, declară că nu vor exista controale la Dover dacă Marea Britanie iese din Uniunea Europeană, însă autoritățile franceze au avertizat că 100% din produsele alimentare și animalele trebuie verificate la posturile speciale de inspecție la frontieră.

Conform unui politician francez, întârzierile de două minute ar duce la formarea unei coloane de camioane uriașe pe ambele părți ale Canalului Mânecii.

De asemenea, consiliul comitatului Kent a avertizat că un Brexit fără acord ar putea cauza perturbări majore ale traficului și blocaje pe drumurile din jurul Dover-ului.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.