Marea Britanie ar putea introduce taxarea per milă pentru camioane

Marea Britanie ar putea introduce taxarea per milă pentru camioane

Guvernul Marii Britanii a luat în considerare taxarea camioanelor per mila parcursă pentru a diminua blocajele rutiere, anunță The Telegraph.

Sistemul de taxare per mila parcursă ar putea fi folosit pentru a înlocui anumite taxe, precum taxa din combustibil, putând fi astfel aplicată cu succes și altor tipuri de vehiculelor, precum cele electrice.

Departamentul de Transport (DfT) a spus că nu există „planuri” de introducere a taxării per mila parcursă, dar se efectuează o consultare publică pentru actualizarea taxei de utilizare a autostrăzilor de către camioane, introdusă în 2014 pentru a asigura contribuția vehiculelor grele la uzura rețelei rutiere.

DfT spune că, “vehiculele grele de mărfuri cauzează o uzură mai mare a suprafețelor rutiere decât multe alte tipuri de vehicule și sunt responsabile pentru o proporție semnificativă de emisii poluante”, motiv pentru care revizuiește metoda de taxare.

DfT analizează potențialul introducerii unei taxe pentru camioane, care să ajute transportatorii să utilizeze mai eficient drumurile și pentru a îmbunătăți performanțele de mediu, inclusiv calitatea aerului și emisiile de carbon.

VEZI ȘI: Waberer’s și-a parcat temporar sute de camioane pe un câmp din Olanda

Pentru asta, DfT a anunțat că va permite consiliilor locale să liciteze până la 100 milioane de lire sterline, pentru finanțarea fiecărui drum tip A pe care doresc să-l îmbunătățească.

Astfel, a apărut ideea crecării unei rețele rutiere majore (MRN), care va face posibilă ocolirea, lărgirea drumurilor și îmbunătățirea intersecțiilor de pe autostrăzi administrare de autoritățile locale.

Aproximativ 5.000 mile de drumuri cheie de tip A vor fi incluse în schema care a fost supusă consultării publice.

Crearea rețelei MRN va permite autorităților locale să dețină o parte din fondul național de drumuri care este susținut de accizele aplicate vehiculelor.

Consultarea publică durează 12 săptămâni, iar strategia ar putea fi pusă în aplicare în 2020.

În 2016, vehiculele grele care au utilizat rețeaua de drumuri națională a Marii Britanii, au parcurs 324 de miliarde de mile, în creștere cu 2.2% față de 2016.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.