In FocusTop News

Marea Britanie a pierdut 53.000 de șoferi de camion de când a fost votat Brexitul

Cifrele din industria de transport arată că deficitul de șoferi de camion în Marea Britanie ar depăși 100.000.

Marea Britanie a pierdut 53.000 de șoferi de camion în perioada 2016 – 2021, din cauza condiții proaste de muncă, Brexitului șipandemiei, arată datele oficiale. Cea mai mare scădere fiind în rândul celor de vârstă mijlocie.

Cifrele Oficiului Național de Statistică (ONS) arată că numărul total al șoferilor de camion din Marea Britanie a scăzut cu aproximativ 17% între iunie 2017 și iunie 2021 – de la 321.000 la 268.000.

Marea Britanie a pierdut 53.000 de șoferi de camion de când a fost votat Brexitul

Raportul ONS subliniază problemele industriei de transport de marfă din Marea Britanie, afectată de criză, din cauza forței de muncă îmbătrânită, a deficitului de șoferi de camion din UE, a costurilor în creștere și a birocrației ca urmare a Brexitului.

ONS spune că în Marea Britanie sunt cu aproape o treime (29%) mai puțini șoferi de camion cu vârsta cuprinsă între 46 și 54 de ani decât până în iunie 2017, ceea ce înseamnă o scădere de 34.000.

În perioada 2020 – 2021, aproape o treime din toți șoferii de camion din Marea Britanie aveau 56 de ani sau peste, în timp ce puțin sub 20% aveau între 19 și 35 de ani.

Cifrele arată că impactul pandemiei asupra numărului de șoferi de camion din UE care lucrează în Marea Britanie a dus la o scădere de 12.000 a acestora sau 30% din 2017. În același timp, numărul șoferilor britanici de camion a scăzut cu 15% sau 42.000.

Marea Britanie a pierdut 53.000 de șoferi de camion de când a fost votat Brexitul
Credit foto: Truckerboy

Cea mai mare parte a declinului a fost observată în ultimii doi ani, în special în timpul pandemiei, afectând numărul de șoferii din UE care doresc să lucreze în Marea Britanie.

Acest lucru a generat un număr record de locuri de muncă vacante în transport și logistică în Regatul Unit – 52.000 în ultimele trei luni până la sfârșitul lunii septembrie, în creștere cu 49% față de nivelul pre-pandemie (perioada ianuarie – martie 2020) – din care posturile vacante pentru șoferi reprezentă aproximativ 10%.

VEZI ȘI: În septembrie, BAG a aplicat amenzi de aproape 130.000 de euro

Lipsa șoferilor de camion a afectat majoritatea sectoarelor economice din Marea Britanie, lăsând mai multe supermarketuri cu rafturile goale sau benzinării fără carburanți, forțând armata britanică să intervină pentru a ajuta la livrarea acestora.

Un sondaj recent a arătat că aproape o treime (29%) dintre adulții din Marea Britanie au spus că au dificultăți să cumpere anumite produse alimentare, medicamente sau alte produse esențiale.

Se spune că lipsa șoferilor de camion ar putea fi unul dintre factorii care influențează disponibilitatea produselor. De asemenea, comercianții cu amănuntul raportează din ce în ce mai multe probleme legate de costurile globale de transport și de disponibilitate, porturile din Marea Britanie și din întreaga lume întorcând navele.

Afacerile britanice au raportat faptul că importurile și exporturile au fost afectate odată cu Brexitul, din cauza documentelor suplimentare și a costurilor mai mari, potrivit ONS.

De asemenea, sectorul transporturilor din Marea Britanie se luptă pentru a aduce la bord mai mulți șoferi de camion, însă acest lucru este împiedicat de coronavirus, dar nu numai.

Vă reamintim că pe 23 iunie 2016, populația britanică a votat ca Marea Britanie să părăsească Uniunea Europeană.

 

Din aceeași categorie...

Back to top button