Marea Britanie rămâne fără șoferi: străinii pleacă la companii din UE
Conform unor informații publicate de cotidianul Financial Times, între 12.000 și 15.000 de șoferi de camion străini și-au dat demisia de la companiile din Marea Britanie în ultimele luni și au plecat să lucreze în UE.
În urmă cu 10 ani, mii de șoferi din estul Europei erau atrași pe insulă de salariile foarte mari. Moda s-a întors după Brexit: Marea Britanie rămâne fără șoferi de camion, străinii revenind în țările lor sau mutându-se la companii de transport din UE.
Informațiile au fost publicate într-un articol Financial Times. Ziariștii britanici publică o declarație a agenției de recrutare ”Driver Require”, conform căreia între 12.000 și 15.000 de șoferi străini au demisionat în ultimele luni de la companiile din UK.
Fenomenul are două cauze principale. În primul rând, combinația dintre Brexit și pandemia de coronavirus, care a izolat practic insula de continent. Șoferii spun că pot ajunge mult mai greu în țara de origine din UK decât din țările UE.
VEZI ȘI: Primele operațiuni dintre Marea Britanie și România prin intermediul sistemului TIR
A doua cauză majoră este legată de schimbările privind taxele. Regulamentul ”IR35” limitează șofatul pe cont propriu, foarte popular înainte de Brexit, datorită regimului fiscal favorabil.
Pentru companiile de transport britanice, lipsa șoferilor înseamnă imposibilitatea de a executa comenzile și blocarea camioanelor la sedii. Este puțin probabil ca Marea Britanie să rezolve pe termen scurt situația cu resursele proprii. Din cauza pandemiei, în ultimul an au fost anulate 28.000 de examene pentru permise de conducere pentru categoriile C și C+E în UK.