Marea Britanie va testa primului pluton de camioane semi-automatizate

Marea Britanie va testa primului pluton de camioane semi-automatizate

Guvernul britanic a dat undă verde testării, pe autostrăzi, a primului convoi de camioane semi-automatizate.

Trei camioane semi-automatizate contectate în pluton vor fi testate în curând pe autostrăzile din Marea Britanie.

Toate cele trei camioane vor fi controlate de către şoferul primului camion, iar pentru siguranţă, în timpul testului, la bordul celorlalte vehicule din pluton se va afla, de asemenea, câte un şofer.

Ministerul transporturilor din Marea Britanie a investit aproximativ 8.8 milioane euro pentru testarea noii tehnologii.

Oficialii susţin că astfel vor decongestiona traficul şi vor reduce costurile de combustibil ale transportatorilor, în acelaşi timp ducând la reducerea emisiilor şi la creşterea calităţii aerului.

“Investim într-o tehnologie care îmbunătăţeşte vieţile oamenilor. Platooningul poate aduce un beneficiu firmelor de transport, dar mai întâi trebuie să ne asigurăm că totul funcţionează aşa cum trebuie”, a declarat secretarul de stat din ministerul transporturilor Paul Maynard, citat de euractiv.com.

Autorităţile britanice au avut o tentativă similară şi la începutul lui 2016, însă nu au găsit un producător de camioane care să le fie partener în proiect. Teste similiare au fost efectuate în trecut atât în SUA cât şi în UE.

VEZI ȘI: Macron caută susținerea liderilor est-europeni pentru modificare directivei detașării

Totuşi, organizaţii ale şoferilor din Marea Britanie sunt împotriva acestei tehnologii, deoarece, susţin ei, plutoanele de pe autostrăzi ar putea bloca ieşirile de pe drumurile respective.

Inițiativa nu este nouă, în aprilie anul trecut fiind finalizat cu succes primul test transfrontalier de camioane conectate în pluton în cadrul European Truck Platooning Challenge.

Cele șase convoaie formate din camioane conectate prin intermediul unei conexiuni wireless ale producătorilor de camioane MAN, Iveco, Mercedes-Benz, Volvo, Scania și DAF, au plecat spre Rotterdam din diferite țări europene, circulând pe drumurile publice care au permis acest tip de călătorie.

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *