
Inginer în construcții, Maria Paavola a reușit să dezvolte o comunitate online care a adunat rapid peste 25.000 de membri, dar în același timp ea ocupă și poziția de Safety Manager în cadrul Scania.
“Pentru a înlocui șoferul, viitoarele vehicule autonome Scania trebuie să fie sigure. Software-ul trebuie să acționeze așa cum te aștepți să o facă. Acum mă concentrez să dezvolt modul în care reacționează camionul”, a declarat Maria Paavola.
Maria Paavola este pentru a doua oară în cadrul Scania. Prima dată, aceasta a lucra în departamentul care se ocupa introducerea noilor camioane la nivel global. În toamna anului 2017, aceasta a decis să părăsească compania scandinavă pentru a-și înființa propriul business.
În urma acestei decizii, Maria Paavola a dat naștere platformei Teknikkvinnor (Techwomen), un grup înființat pe Facebook care a adunat peste 6.000 de membri în prima săptămână. În prezent, rețeaua are peste 25.000 de membri dedicați proiectului inițiat de Techwomen.
În acest moment, Maria Paavola se ocupă un domeniu care în cadrul companiilor producătoare de automobile există de foarte mulți ani. Vorbim despre standardul ISO 26262, un standard de siguranță care în se aplică și vehiculelor de mare tonaj și care, în viitorul apropiat vor deveni obligatorii.
Cu cât tehnologia este mai complexă, aceasta necesită și mai multă documentare, iar unul dintre punctele cheie îl reprezintă înlocuirea completă a șoferului.
VEZI ȘI: Au fost livrate primele camioane Volvo FL Electric către clienți
Conducerea autonomă încă se află în stadiul de testare pe automobile, iar specialiștii spun că vor mai trece mulți ani până vom vedea un vehicul complet autonom pe străzi. Mai mult decât atât, există puține zone ale globului unde legislația permite circulația acestor tipuri de vehicule.
Producătorii au reușit să obțină anumite aprobări pe zone restrânse în SUA și China, însă nici statele și nici oamenii nu sunt încă pregătiți să primească un astfel de vehicul autonom. Și cu atât mai mult un camion de mare tonaj fără șofer.
“Indiferent de cât de multe lucruri interesante se dezvoltă aici, Scania va rămâne cunoscut drept un producător pentru mase (cu ghilimelele de rigoare). În acest moment ne aflăm într-o călătorie extrem de interesantă care va duce la dezvoltarea de noi produse și servici”, a completat Maria Paavola.