MagazinȘtiri

Mark Zuckerberg a luat pulsul camionagiilor americani

Mark Zuckerberg s-a oprit pentru câteva ore în cea mai mare parcare de camioane din lume, situată în statul Iowa, pentru a lua pulsul șoferilor de camion americani.

Ca parte a rezoluției sale pe 2017, aceea de a vizita peste 30 de state din SUA și a interacționa cu cât mai multă lume, Mark Zuckerberg (33 ani), unul din cei mai bogați americani (avere de peste 60 miliarde dolari) a ajuns în statul Iowa, acolo unde s-a oprit și în cea mai mare parcare de camioane din lume, pentru a discuta cu șoferii de camion americani.

Parcarea din Walcott este ca un mic “orășel”, unde camionagii se opresc pentru a-și efectua pauzele de condus, mânca, tunde, spăla hainele, camioanele sau chiar câinele, după cum însuși, Zuckerberg afirma în postarea sa de pe Facebook. Parcarea are inclusiv, cabinet stomatologic.

După întâlnirea cu șoferii de camion, alături de care a și mâncat, Mark Zuckerberg a rămăs cu câteva impresii, printre care și faptul că meseria de camionagiu este un stil de viață unic, care de multe ori implică și familia.

În discuțiile purtate printre camioane, Zuckerberg a aflat de la un șofer de camion că din banii câștigați din această meserie și-a întreținut la liceu cei opt copii.

Un alt șofer conducea de la Chicago la Reno (Nevada) alături de soția sa și cei trei câini. Aceștia conduceau cu schimbul timp de 12 ore și dormeau în cabină.

Un altul i-a mărturisit că înainte de a se face șofer de camion a servit în armată timp de 17 ani. De asemenea, șoția sa îl însoțea. Aceasta nu avea permis de camion, însă dorea să petreacă cât mai mult timp alături de soțul său.

Zuckerberg a mai fost interesat de schimbările care au avut loc în ultimele decade în această industrie. Șoferii i-au răspuns că atunci când ei s-au apucat de această meserie, orele de condus erau înregistrate pe bucăți de hârtie.

VEZI ȘI: Elveția permite repausul săptămânal normal la bordul camionului

Acum, totul este electronic și automat, ceea ce face imposibil să conduci mai multe ore decât ar trebui s-o faci în mod normal.

Unii dintre șoferi au spus că vor să muncească mai mult, dar regulile impuse îi împiedică de a face ceea ce vor să facă, deși sunt conștienți că aceste regulamente au ca scop siguranța pe drumurile publice.

Miliardarul american i-a mai întrebat pe șoferi ce părere au despre automobilele și camioanele autonome, respectiv despre cum văd ei viitorul acestei industri.

[perfectpullquote align=”right” cite=”Mark Zuckerberg” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Este interesant faptul că oamenii din industrie nu cred că tehnologia autonomă va fi introdusă în curând.[/perfectpullquote]

Toți cei pe care i-a întâlnit, s-au arătat sceptici cu privire la faptului că vehiculele autonome pot înlocui munca șoferilor din diferite motive.

Unii cred că este imposibil să împachetezi toți senzorii de care ai nevoie în camioane, pentru a gestiona lucruri precum vremea. Alții consideră că acestea pot fi o soluție pentru autostrăzi, dar nu pentru “ultimul kilometru” de livrare.

Alți șoferi i-au spus că totul va merge spre ideea de pilot automat de la avion – camioane vor putea merge singure doar cu prezență umană în cabină.

La final, fondatorul Facebook i-a întrebat pe șoferii de camion care este cea mai mare provocare a lor. Aceștia au răspuns la unison, automobilele.

Așadar, “data viitoare când vă veți enerva de prezența un camion pe drum, ar fi bine să știți că și șoferul acestuia probabil are același sentiment față de voi.”

 

Din aceeași categorie...

Back to top button