EconomicTop News

În martie 2022, înmatriculările de vehicule comerciale noi în UE au scăzut cu 24,9%

În martie 2022, înmatriculările de vehicule comerciale noi din UE și-au continuat tendința descendentă pentru a noua lună consecutivă.

Cu excepția României, care a înregistrat o creștere a înmatriculărilor de vehicule comerciale noi de 11,2%, și a Ciprului de 1,6%, toate piețele din Uniunea Europeană au înregistrat scăderi, inclusiv cele patru piețe majore. Spania a înregistrat cea mai puternică scădere (-41,2%), urmată de Franța (-25,9%), Germania (-19,6%) și Italia (-9,7%).

În primul trimestru al anului 2022, înmatriculările de vehicule comerciale noi în UE s-au redus cu 18,1%, totalizând 411.097 de unități. Rezultatele din martie au tras în jos performanța trimestrială mai mult decât rezultatele înregistrate în primele două luni ale anului. Toate cele patru piețe cheie din Uniunea Europeană au contribuit la performanța negativă a regiunii: Spania (-30,3%), Franța (-21,9%), Germania (-11,6%) și Italia (-4,8%).

Luate pe segmente, cea mai mare scădere au înregistrat-o vehiculele comerciale ușoare de până în 3,5 tone. Cea mai mică scădere a fost înregistrată în segmentele de camioane grele de peste 16 tone și autobuze.

Vehicule comerciale ușoare până în 3.5 tone

În martie, înmatriculările de vehicule comerciale ușoare noi în UE au scăzut cu 28,7%, ajungând la 122.818 unități vândute, toate piețele înregistrând scăderi. Cele mai mari patru piețe din UE au înregistrat pierderi de două cifre: Spania (-46,5%), Franța (-28,6%), Germania (-22,2%) și Italia (-10,7%).

Din ianuarie până în martie, vânzările de autoutilitare din UE au scăzut cu 21,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, totalizând 329.606 unități. Cele patru piețe majore din regiune au înregistrat toate scăderi: Spania (-35,7%), Franța (-24,2%), Germania (-13,6%) și Italia (-5,3%).

Vehicule comerciale grele peste 16 tone

Vânzările de camioane grele noi din martie în UE au scăzut cu 4,6%, totalizând 24.088 de unități. Cele patru piețe majore din Europa de Vest au înregistrat rezultate mixte. Germania și Spania au înregistrat scăderi (-9,2%, respectiv -5,8%), în timp ce Italia și Franța au înregistrat o creștere modestă (+1,9%, respectiv +1,6%).

VEZI ȘI: Creștere de 32%, în martie, a înmatriculărilor de camioane grele în România

Vehicule comerciale medii și grele peste 3.5 tone

În martie, în UE au fost înmatriculate 28.333 de vehicule comerciale noi medii și grele, în scădere cu 6,6% față de 2021. Privind cele patru piețe cheie din regiune, doar Italia a înregistrat o creștere (+0,9%). Germania a înregistrat cel mai puternic declin (-11,6%), urmată de Spania (-4,8%) și Franța (-1,9%).

În primele trei luni ale anului, vânzările de camioane noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 2%, ajungând la aproape 75.000 de unități. Performanța celor mai mari patru piețe din regiune a variat. Germania și Franța au înregistrat scăderi (-5,2% și respectiv -1,0%), în timp ce Spania și Italia au înregistrat creșteri modeste (+2,9% și respectiv +0,4%).

Autobuze și autocare grele peste 3.5 tone

În martie 2022, înmatriculările de autobuze noi au crescut cu 21,6%, ajungând la 2.402 unități. Această creștere s-a datorat, în principal, unor creșteri de trei cifre pe mai multe piețe din Uniune. Printre cele patru piețe cheie din regiune, Spania a înregistrat o creștere de 167,7%, urmată de Franța (+15,8%). Italia, pe de altă parte, a înregistrat o pierdere de două cifre (-29,2%), iar Germania a înregistrat, de asemenea, un declin (-8,8%).

Din ianuarie până în martie, înmatriculările noi de autobuze și autocare în întreaga UE au înregistrat o ușoară scădere (-0,2%), în ciuda creșterii substanțiale din martie. Cu excepția Spaniei (+52,8%), toate piețele majore din UE au înregistrat pierderi: Italia (-15,7%), Germania (-10,1%) și Franța (-2,8%).

Din aceeași categorie...

Back to top button