Măsuri pentru reducerea accidentelor în zonele de lucrări de pe autostradă în Germania

Măsuri pentru reducerea accidentelor în zonele de lucrări de pe autostradă în Germania

Miniștrii de transport și interne ai landului Baden-Württemberg au prezentat un pachet de măsuri pentru reducerea accidentelor în zonele de lucrări de pe autostradă.

Numărul mare de accidente rutiere în zonele de lucrări de pe autostradă a făcut ca autoritățile germane să reacționeze și să prezinte un pachet de măsuri menit să reducă numărul acestora, în special a celor în care sunt implicate camioane.

Conform raportului prezentat de ministrul transporturilor, Winfried Hermann, numărul de accidente în care sunt implicate camioane este mult prea mare, iar prin greutatea și mărimea acestora reprezintă un pericol major și pentru celelalte vehicule din trafic.

Conform acestui raport, în 2018, doar în zona Baden-Württemberg au murit 104 persoane în urma unui accident în care a fost implicat și un camion.

Pachetul de măsuri pentru creșterea siguranței include o semnalizare mai bună a lucrărilor de construcții de pe autostrăzi, mai multe zone cu depășirea interzisă pentru camioane, panouri de avertizare vizuală și acustică pentru zonele periculoase și patrule mai multe de poliție care să gestioneze rapid situațiile periculoase din trafic.

Principalele cauze ale accidentelor sunt nerespectarea limitei de viteză, nerespectarea distanței între vehicule, probleme la sistemul de frânare și o reacție târzie din cauza folosirii telefonului mobil la volan.

VEZI ȘI: Un pod rutier de lângă Savona s-a prăbușit din cauza alunecărilor de teren

Astfel, pachetul de măsuri prevede o semnalizare mai bună a șantierelor de pe autostrăzi, restricție de depășire pentru camioane în aceste zone și o egalizare a diferenței de viteză între camioane și celelalte vehicule.

Constructorul este obligat prin acest pachet de măsuri să instaleze toate marcajele de semnalizare vizuală și acustică și să se asigure că în zonă sunt respectate toate prevederile de siguranță. De asemenea, tot constructorul trebuie să solicite intervenția poliției rutiere în cazul în care apar aglomerări de trafic sau alte incidente în zonă.

O altă propunere este de a mări numărul de sectoare de drum care sunt supravegheate video. Autoritățile au în plan ca în 2020 să investească masiv în sisteme de supraveghere video cu care să controleze ceea ce se întâmplă în trafic.

Obiectivul este de a depista șoferii de camion care folosesc un telefon mobil în timp ce se află la volan. Pentru că 3 secunde de neatenție, la o viteză de 80 km/h înseamnă 70 de metri în care șoferul nu este atent la ce se întâmplă pe drum.

Pachetul de măsuri prevede și echiparea obligatorie, conform cu prevederile Uniunea Europeană, cu sistemul de asistență pentru frânarea de urgență.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii digitale din Germania a prezentat acest pachet deja în parlament și își dorește să intre în vigoare până la finalul acestui an.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.