Camioane

Mercedes a testat un prototip cu hidrogen GenH2 Truck în Pasul Brenner

Un prototip Mercedes-Benz GenH2 Truck alimentat cu hidrogen a fost testat cu succes la altitudine, pe drumurile publice, în Pasul Brenner.

Pasul Brenner este una dintre principalele artere europene de transport, cu un trafic de aproximativ 2,5 milioane de camioane pe an. Ruta de la granița dintre Austria și Italia ajunge la o altitudine de 1.370 de metri.

Mercedes a testat un prototip cu hidrogen GenH2 Truck în Pasul Brenner

În timpul testelor care au durat o săptămână, inginerii Daimler Truck au traversat în mod repetat Pasul Brenner cu un cap tractor Mercedes-Benz GenH2 care tracta o semiremorcă încărcată. Pe porțiunea de autostradă de 120 km dintre Bolzano și Innsbruck, camionul a avut doar emisii de vapori de apă.

Orașul italian Bolzano a servit ca bază pentru aceste teste, datorită stației de alimentare cu hidrogen operată de H2 South Tyrol. În plus, topografia regiunii este ideală pentru testele de performanță cu sistemul de celule de combustie, la diferite altitudini.

VEZI ȘI: Test de consum cu electricul Mercedes-Benz eActros, în România

Unul dintre punctele de atracție a fost conducerea capului tractor pe Penser Joch Mountain, până la o altitudine de 2.211 metri. Descoperirile făcute în timpul testelor la altitudine privind interacțiunea dintre celulele de combustie și baterie, într-o topografie solicitantă, vor fi acum încorporate în programul de dezvoltare a vehiculului de serie. Alte teste montane sunt planificate pentru anul viitor.

Pe drumul spre un viitor fără emisii, Daimler Truck urmează o strategie duală, urmând a avea în portofoliu atât camioane electrice cu baterii, cât și cu hidrogen. Mercedes-Benz GenH2 este dezvoltat pentru a face față aplicațiilor deosebit de flexibile din transportul pe distanțe lungi. Modelul de serie, programat să intre în producție după 2025, ar trebui să aibă o autonomie de aproximativ 1.000 km cu un plin de hidrogen.

Din aceeași categorie...

Back to top button