Mercedes-Benz a introdus tehnologii de siguranță noi pe un prototip GLE plug-in hybrid

Mercedes-Benz a introdus tehnologii de siguranță noi pe un prototip GLE plug-in hybrid

Constructorul german Mercedes-Benz a pregătit un prototip dezvoltat pe baza viitorului GLE plug-in hybrid. Conceptul a fost botezat ESF 2019 și face parte din proiectul Experimental Safety Vehicle.

Altfel spus, aproape în fiecare an, Mercedes-Benz vine cu câte un astfel de vehicul pe care instalează o sumedenie de sisteme de siguranță pe care le vom vedea în perioada următoare și pe mașinile de serie.

Prototipul de anul acesta va putea fi văzut în premieră la Frankfurt, iar nemții au integrat și o serie de tehnologii care fac referire la viitoarele mașini autonome.

Conform declarațiilor nemților, prototipul ESF 2019 are pedale și volan retractabile, iar mulțumită configurației unui vehicul autonom, airbag-urile au fost instalate în alte zone.

Tot pentru siguranța pasagerilor, Mercedes-Benz a pregătit un sistem de iluminare ambinetală. O lumină generată de un LED a fost intalată în parasolarul șoferului. Conform nemților, studiile recente au arătat că o astfel de sursă de lumină face ca atenția șoferilor să rămână la un nivel bun chiar și în timpul curselor lungi.

Pe viitoarele modele de serie vom vedea și funcția Pre-Safe Curve care va tensiona centurile de siguranță atunci când sistemele consideră că vehiculul se apropie mult prea rapid de un viraj.

Cei mici vor beneficia de sistemul Pre-Safe Child. Și în acest caz, sistemul vine cu un sistem de pretensionare a centurilor de siguranță, dar și cu o tehnologie capabilă să umfle elementele de protecția care se regăsesc în imediata vecinătate a scaunelor de copii.

VEZI ȘI: “Spectatorii” unui accident mortal de pe o autostradă din Germania amendați cu câte 128 de euro

O altă funcție importantă care ar putea fi integrată pe noile modele de serie se numește Pre-Safe Impulse Rear.

Sistemul monitorizează zona posterioară a mașinii, iar în cazul în care un vehicul se apropie prea rapid și tehnologia detectează un posibil impact, mașina va accelera (dacă situația de trafic o permite) pentru a diminua (evita) efectele accidentului.

Pentru vehiculele autonome, Mercedes-Benz a pregătit zone exterioare digitale care vor comunica cu ceilalți participanți la trafic. Mai mult decât atât, prototipul ESF 2019 a primit și două triunghiuri de avertizare: unul pe plafon care se ridică automat în caz de avarie/accident și unul transportat de un robot stocat în podeaua a mașinii.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.