CamioaneGreenZone

Mercedes-Benz a testat un prototip Unimog alimentat cu hidrogen

Mercedes-Benz a testat în operațiuni reale un prototip de camion Unimog cu motor cu combustie alimentat cu hidrogen.

Prototipul Unimog este utilizat pentru a studia condițiile în care combustia hidrogenului poate fi implementată ca un supliment pentru tehnologia de propulsie electrică cu baterii și celule de combustie.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Pe o secțiune de autostradă dezafectată dintre Bayreuth și Bamberg, inginerii au colectat date în timpul cosirii vegetației de la marginea drumului, accelerărilor și realimentărilor de la o stație publică. Datele vor fi utilizate pentru dezvoltarea tehnologiei.

Mercedes-Benz a testat un prototip Unimog alimentat cu hidrogen

Angajații Autobahn GmbH au însoțit testele, parte a programului de cercetare ”WaVe” (primele două inițiale ale cuvintelor în limba germană pentru hidrogen ”Wasserstoff” și combustie ”Verbrennung”). Următoarea fază a proiectului, în care sunt implicați 18 parteneri, este testarea la temperaturi scăzute și în topografii variate.

”Suntem foarte fericiți cu statusul actual de dezvoltare a vehiculului de test. După doi ani de proiect, am ajuns deja în faza de teste practice cu primul prototip funcțional Mercedes-Benz Unimog cu motor cu combustie cu hidrogen”, a declarat Franziska Cusumano, șefa Mercedes-Benz Special Trucks și Custom Tailored Trucks.

VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz eActros 300 cap tractor: O nouă opțiune

Prototipul testat se bazează pe un model Unimog U 430. Motorul alimentat cu gaz natural a fost convertit pentru alimentarea cu hidrogen. Arderea hidrogenului produce apă, evacuată prin sistemul de evacuare sub formă de aburi. Ampatamentul și lungimea platformei au fost dimensionate astfel încât rezervoarele de hidrogen să poată fi montate în spatele cabinei.

Cele patru rezervoare certificate TÜV lucrează la o presiune de 700 bar și au o capacitate totală de aproximativ 14 kg de hidrogen gazos. Ele sunt combinate în două rezervoare duble, fiecare operat independent unul de altul. În următoarea fază de dezvoltare, inginerii vor să crească volumul rezervoarelor pentru a putea acoperi o zi normală de lucru. Motorul care livrează 290 CP (1.000 Nm) este sesezabil mai silențios decât un echivalent diesel. Prototipul a fost echipat cu suprastructură frontală de tuns vegetația cu două capete de tundere.

Mercedes-Benz a testat un prototip Unimog alimentat cu hidrogen

Daimler Truck se concentrează pentru viitor pe tehnologia vehiculelor electrice cu baterii (BEV) și celule de combustie (FCEV). Pe lângă cele două tehnologii, combustia hidrogenului poate fi o altă opțiune pentru decarbonizare în portofoliul Daimler Truck, după cum au arătat și testele inițiale din proiectul WaVe.

În special pentru Unimog, această variantă ar putea fi în viitor un mod viabil de propulsie, din cauza spațiului limitat de instalare și a performanței înalte necesare în operațiunile în care sunt implicate acest tip de vehicule. În ultimele 6 luni ale proiectului, echipa de dezvoltare va face alte ajustări și reglaje fine.

”Combustia hidrogenului poate deveni o normă în aplicațiile de putere mare din sectorul vehiculelor speciale. Arderea hidrogenului poate face posibile condusul și operarea cu emisii foarte reduse pe șantierele de contrucții, în aplicațiile municipale sau în agricultură”, a spus și Dr. Günter Pitz, șeful departamentului Powertrain Development al Mercedes-Benz Special Trucks.

Din aceeași categorie...

Back to top button