Mercedes-Benz Actros 2663 „Lowrider”. Respect All, Fear None (FOTO)

La Truckstar Festival 2018 am găsit cea mai nouă creaţie din flota Auvinen, Mercedes-Benz Actros 2663 „Lowrider”.

În august, se împlineşte fix un an de la prima apariție publică a lui Mercedes-Benz Actros 2663 „Lowrider”.

De atunci, a participat la aproape zece festivaluri internaţionale, unde a câştigat, ca şi acum, în Olanda, premiul cel mare.

O fi bine să câştigi chiar tot? Să nu mai laşi şi altora câte un premiu? Nu cunoaştem sentimentul. Și, nici Mika Auvinen nu dă semne să se potolească.

În anii ’50, lua naştere la Helsinki, compania Kuljetus Auvinen, condusă acum de Mika Auvinen, şi care are ca principal obiect de activitate, transportul de ciment şi alte pulberi vrac.

În prezent, flota lor este compusă din 16 vehicule, dintre care unele sunt combinaţii de 33 m şi 90 t, precum acesta din imagini.

În paranteză spunem că, acest gen de combinaţii, denumite Eco-Truck, pot economisi până la 40% din motorină, iar de salarii nu mai comentăm nimic.

În Finlanda, circulă doar pe rute bine stabilite.

În prima noapte de festival, am reuşit, în ciuda gălăgiei care putea concura Untold-ul, să facem un scurt interviu cu Mika Auvinen (proprietarul camionului), Arto Simola, şoferul său şi Perttu Papunen, airbrush master-ul lui Mercedes-Benz Actros 2663 „Lowrider”.

Interviul de la miezul nopţii a fost o premieră și pentru noi.

„Munca mea este foarte uşoară, încarc, descarc, şi conduc cel mai frumos camion din lume!” ne-a spus cu umor, Arto Simola.

VEZI ȘI: Aparatul de bord DKV BOX EUROPE a intrat în faza finală de testare

Când intră sub siloz, pentru încărcare, Arto ne-a spus că dă și drumul la muzică.

Nu avem îndoieli că muzica se aude din spatele cabinei, acolo unde sunt difuzoarele, până la ultima gură de încărcare, la vreo 30 m mai spre spate.

Oricum, omul a mai spus că o bună parte din instalaţia de beculeţe de pe capul tractor şi cele două semiremorci este făcută de el, aşa că nu-l putem suspecta că nu ştie să schimbe un bec.

Am uitat însă să-l întrebăm câte baterii şi ce alternator are pe capul tractor. Sau daca are cu el cablurile de pornire.

Îl descoasem cât de des îl curăţă pe ”Lowrider” şi răspunde glumind că deşi „şeful meu s-ar bucura dacă l-aş spăla în fiecare seară, acesta îmi respectă programul de muncă.

Astfel, treaba cu washing and wax stuff se întâmplă doar o dată pe lună.

La rândul său, pictorul Perttu Papunen ne povesteşte că multe dintre ideile de decoraţiuni au venit din partea echipei pe parcursul lucrului, neexistând un plan strict de la bun început.

În jur de 2.500 de ore a durat doar vopsirea camionului şi a celor două semiremorci, sau, aşa cum ne-a confirmat şi Mika Auvinen, în jur de un an întreg.

În opinia sa, actorul Danny Trejo, reprezentat pe una din lateralele lui Actros ilustrează foarte bine ideea din titlu: „Respect All, Fear None”, acesta fiind „codul bandelor, dar și o frază de care ar trebui să ne amintim cu toţii, acum în aceste zile nebune, pline de terorism şi refugiaţi”, punctează Perttu Papunen.

Proprietarul camionului de aproape un milion de euro, pare mai optimist şi mai realaxat.

„Un astfel de camion ne aduce beneficii atât nouă, cât şi clienţilor noştri. La fel și tuturor celor care au contribuit la construcţia sa.”

În final, este un câştig de imagine, şi numai, pentru Finlanda,” ne explica rostul acestei opere de artă, Mika Auvinen.

Felicitări pentru premii şi modul de a vedea lucrurile, Mika Auvinen!

La final, am avut o singură nelămurire. De ce nu noua generație Scania V8?

Mika ne-a satisfăcut curiozitatea spunându-ne că „are multe Mercedes-Benz în flotă, o parte integral decorate. Ne gândisem să pregătim un Scania, dar la vremea când ne-am apucat de acest proiect, camionul suedez avea ceva probleme.”

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.