Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
GreenZoneȘtiri

Mercedes-Benz Actros a castigat un nou test comparativ de consum

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Cu o cota de piata la nivel de Europa de 16%, respectiv 40% pe piata germana, Actros este in prezent liderul pietei europene pe segmentul camioanelor cu sarcina totala peste 16 tone.

Printre motivele care stau la baza acestei popularitati ridicate printre operatorii de transport europeni se numara consumul scazut de combustibil și nivelul ridicat de siguranță.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

De altfel, cifrele de consum sunt mai mult decât convingătoare, modelul Actros Euro VI consumand cu pana la cinci la sută mai puțin combustibil decât modelul echipat cu motor Euro V.

În combinație cu Predictiv Powertrain Control (PPC), sistemul ce aplica toate tehnicile de condus economic, inclusiv anticipare si control al vitezei de croaziera, economia de combustibil poate fi amplificat cu încă cinci procente.

Economii de combustibil de peste 11% in raport cu concurenții
In cele aproximativ 750 de teste comparative de consum – din cadrul „Duelului Combustibililui” – realizate in conditii reale de exploatare de diferite flote, Actros a avut un consum mediu cu peste 11% mai mic decat a principalilor sai competitori din piata, castigand 90% dintre dueluri.

Cel mai recent exemplu vine de la compania de transport Meiberg Transport din Germania care a pus un Actros 1845 LS (Euro VI) fata in fata, timp de doua saptamani, cu un vehicul concurent comparabil, dar cu motor Euro V, timp de doua saptamani.

Proprietarul companiei de transport a explicat: „Nu am fost interesati de cifrele scrise in brosuri – am vrut sa testam Mercedes-Benz Actros in conditii reale de exploatare si de a afla ce poate face comparativ cu unitatile noastre existente, care au un consum mediu de 29.5 l la 100 km.

Consumul de combustibil a vehiculului de referință a fost de 26.9 l la 100 km, iar Actros a trebuit sa bata aceasta cifra in decurs de doua saptamani”

Consumul de combustibil cu 7% mai mic in „Duelul Combustibilului”
In „Duelul combustibilului” pus in scena pentru compania Meiberg Transport, modelul Actros 1845 LS Euro VI, a parcurs un total de 4972.7 km avand un consum mediu inregistrat de 25 litri la 100 km parcursa.

Acest lucru reprezinta un beneficiul de 7%, adica un consum de combustibil mai mic cu 1.9 l la 100 km parcursa, comparativ cu consumul de carburant inregistrat de camionul de referinta. Astfel, in cazul unei kilometraj anual de 120.000 km, acest lucru duce la o economie de 2.280 l de combustibil si sase tone de CO2.

Duelurile de combustibil in 22 de tari europene cu 90 de modele Actros
Aceleasi reguli se aplica intotdeauna la punerea in scena a unui duel: conducatorul auto din flota in cauza primeste instructiuni aprofundate si este initial insotit de un instructor profesionist sau membru cu experienta al personalului de vanzari Mercedes-Benz.

Apoi, acesta isi desfasoara activitatea in mod obisnuit timp de doua saptamani cu Actros-ul de test, fiind sustinut de serviciul de telematica FleetBoard. Camiaonele Mercedes-Benz de test au configuratie identica: in cea mai mare parte a lor, acestea au cabina StreamSpace, sistem PPC si FleetBoard. In plus, acestea sunt marcate dinstinctiv si pot fi recunoscute usor in trafic.

In momentul de fata, 90 de astfel de camioane sunt pe drumurile europene, in 22 de tari participante la „Duelul combustibilului”, o inițiativă inceputa de filiala Mercedes-Benz din Olanda acum doi ani.

Secretul consumului scazut de combustibil
Modelul Actros 1845 LS Euro VI testat timp de doua saptamani de compania germana, Meiberg Transport, a fost cuplat la o semiremorca frigorifica ce a transportat, zi de zi, cutii de carne proaspata distribuite pe 33 de paleti de la Heiligenstadt la Dortmund.

In prima zi, soferului i s-a facut un traning si i s-a prezentat modul economic a transmisie automate Mercedes PowerShift 3, care a fost montat standard.

Sistemul de anticipare si control a vitezei de croaziera, Predictive Powertrain Control (PPC), a fost, de asemenea, o noutate pentru sofer. Sistemul PPC, pe langa cunoasterea topografiei traseului, stie greutatea exactă a vehiculului si intervalul de viteza selectata in controlul vitezei de croaziera, calculand viteza optima mai repede decat orice sofer profesionist, schimband vitezele la momentul oportun.

Din aceeași categorie...

Back to top button