Mercedes-Benz eActros ajunge la 5 axe și 49 de tone

Carosierul olandez Veldhuizen Trucks va produce un camion electric Mercedes-Benz eActros cu 5 axe și masă maximă permisă de 49 de tone.
Veldhuizen va folosi ca bază un model eActros 400 de 27 de tone, căruia îi va aduce numeroase modificări structurale.
Carosierul va monta pe șasiu două axe suplimentare de câte 10 tone, modelul devenind astfel unul 10×2.
Pentru a avea loc pentru axele suplimentare, doar primul pachet de baterii a rămas pe șasiu, ca la modelul original. Pachetele de baterii 2, 3 și 4 au fost mutate într-un raft special, montat în spatele cabinei.
VEZI ȘI: București – Brașov și retur cu un camion electric, în condiții de iarnă
Modelul eActros 10×2 produs de Veldhuizen are o masă maximă permisă de 49 de tone și o sarcină utilă de 30 de tone. El este echipat cu o suprastructură basculabilă Hyva pentru transport de asfalt, cu o capacitate de 21 de metri cubi.
În timpul călătoriilor la gol, nu mai puțin de 3 axe pot fi ridicate, pentru reducerea consumului de energie. Producătorul nu a menționat cum este afectată autonomia vehiculului de surplusul de greutate.