Mercedes-Benz eActros va intra în producția de serie în 2021

Mercedes-Benz eActros va intra în producția de serie în 2021

De peste un an, Mercedes-Benz eActros este testat în condiții reale de exploatare de clienți din diferite domenii de activitate.

Ca parte a „flotei inovative” eActros, în toamna anului 2018, Mercedes-Benz Trucks a început să ofere camioane de 18 și 25 de tone clienților din Germania și Elveția, cu scopul de a fi testate în condiții reale.

În urma evaluărilor a zeci de mii de kilometri rulați și a schimbului de informații cu șoferii profesioniști, cu distribuitorii și managerii de flote, Mercedes-Benz Trucks a obținut numeroase informații utile cu privire la eActros.

Acestea vor fi folosite pentru a dezvolta în continuare camionul eActros pentru producția de serie, ce urmează să înceapă în 2021.

În general, feedback-ul clienților și rezultatele testelor au demonstrat faptul că, datorită Mercedes-Benz eActros, transportul greu de distribuție pe distanțe scurte este posibil cu zero emisii și operare silențioasă.

În continuare, aproximativ zece clienți vor intra în posesia unui eActros din prima generație pentru teste suplimentare, pe durata aproximativă de un an.

Multe noi informații în urma testelor în condiții reale
Una dintre noile informații descoperite în urma testelor practice este faptul că autonomia de până la 200 de kilometri a lui eActros reprezintă o cifră realistă, indiferent de sarcina utilă, rută sau topografia drumului.

În ceea ce privește disponibilitatea și performanța, eActros nu este în niciun fel inferior unui camion convențional cu motor diesel în traficul urban, pe autostradă sau în afara orașelor.

Sistemul de răcire al încărcăturii și sistemul de aer condiționat – ambele electrice – au funcționat perfect nu doar în timpul verii foarte fierbinți din acest an, ci și la temperaturile scăzute din iarnă.

Șoferii au fost impresionați de cuplul disponibil constant indifferent de viteză, dar și de operarea silențioasă a autovehiculului și de experiența plăcută de conducere.

Mai mult, dacă șoferul alege un stil de condus anticipativ, energia electrică poate fi recuperată cu ajutorul frânei de motor. Astfel, pedala de frânare este rar folosită.

eActros folosit în sectoare și categorii complet diferite
Toți clienții „flotei inovative” folosesc eActros pentru sarcinile lor de lucru, care în mod normal ar fi fost îndeplinite cu ajutorul autovehiculelor convenționale, diesel – dar în sectoare și categorii complet diferite.

Spectrul este unul foarte larg, de la transportul alimentelor perisabile, la materiale de construcții și materii prime. Astfel, camioanele dispun de configurații diverse, de la suprastructuri izoterme și swap-body, la silozuri pentru transportul vrac și platforme cu prelate.

Clienții și locațiile unde sunt operate primele camioane ale „flotei inovative”, sunt: Hermes (Friedewald/Hessen), TBS Transportbeton (Mannheim), Meyer-Logistik (Hamburg), EDEKA (Berlin), Rigterink (Flörsheim am Main), Dachser (Stuttgart), Pfenning Logistics (Mannheim), Camion Transport (St. Gallen), Migros (Zürich area) și Nagel-Group (Hamburg).

O alternativă cu zero emisii pentru transportul greu de distribuție pe distanțe scurte
Chiar dacă are la bază platforma lui Mercedes-Benz Actros, arhitectura lui eActros a fost regândită pentru a integra sistemul de propulsie electric și dispune așadar de foarte multe componente specifice.

Camionul este propulsat de două motoare electrice amplasate în fiecare butuc al punții spate, având putere de 126 kW și cuplu maxim 485 Nm.

Mai mult, conform raportului de transmisie folosit, cuplul poate atinge 11.000 Nm pe fiecare roată. Așadar, puterea eActros este similară cu cea a unui camion convențional.

Bateriile Lithium-ion cu o capacitate 240 kWh asigură energia necesară. În funcție de sursa de încărcare, bateriile pot fi încărcate complet în decursul a două ore (la 150 kW).

Activitățile de dezvoltare și testare ale camionului electric de transport greu de distribuție pe distanțe scurte sunt sponsorizate de Ministerul German al Mediului și Ministerul Federal al Economiei și Energiei, în cadrul proiectului „Concept ELV”.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.