BusTop News

Mercedes-Benz eCitaro fuel cell intră în producția de serie

În perioada 4-7 iunie, la Global Public Transport Summit 2023, Daimler Buses va prezenta primul autobuz electric de serie cu celulă de combustie pe post de prelungitor de autonomie: Mercedes-Benz eCitaro fuel cell.

Noul model combină autonomia cu numărul mare de pasageri. În varianta articulată, disponibilă din luna iunie, eCitaro fuel cell poate parcurge aproximativ 350 km fără încărcare și are o capacitate de 128 de pasageri.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Astfel, eCitaro fuel cell poate înlocui fără probleme un autobuz urban cu motor cu combustie. În același timp, este un model ideal pentru operatorii care vor să folosească autobuze electrice pe rute mai lungi.

Mercedes-Benz eCitaro fuel cell se bazează pe un sistem electric de propulsie cu baterii de înaltă performanță NMC 3, în timp ce celula de combustie cu o capacitate de 60 kW acționează ca un generator alimentat cu hidrogen pentru a prelungi autonomia. Combinația permite operațiuni foatre economice, deoarece electricitatea din rețea este disponibilă la prețuri mai mici decât hidrogenul verde.

VEZI ȘI: București – Brașov și retur cu un camion electric

Spre deosebire de un vehicul alimentat doar cu hidrogen, cu baterie foarte mică, eCitaro fuel cell are avantajul de a putea stoca și reutiliza mai bine energia recuperată în timpul momentelor de frânare. Capacitatea mare a bateriilor, de până la 392 kWh pe autobuzul articulat, permite performanțe robuste pe distanțe mai mari, autobuzul fiind ideal pentru zonele cu topografie dificilă.

Datorită distribuției favorabile a greutății bateriilor și celulelor de combustie, tehnologia permite și o capacitate înaltă de pasageri. Datorită autonomiei mari, încărcările de oportunitate nu sunt luate în calcul, iar încărcarea se va face numai la depou.

Mercedes-Benz eCitaro fuel cell: teste de siguranță și funcționalitate

Înainte de lansarea producției de serie din luna iunie, eCitaro fuell cell a trebuit să treacă numeroase teste de anduranță și funcționare. Testele au fost concentrate în special pe noua celulă de combustie și sistemul de hidrogen.

Rezervoarele de hidrogen au fost testate la foc, impact și rezistență la temperaturi, în concordanță cu noul standard UN ECE R 134. Toate componentele și sistemele de prindere din plafon au fost supuse la teste de vibrații și alunecare pentru a simula un impact.

Noul sistem de management termic, care folosește căldura de la celula de combustie, a fost testat meticulos în laborator și în practică, în medii extrem de reci și de calde. Noile componente ale lui eCitaro fuel cell au trecut cu succes de toate testele.

Din aceeași categorie...

Back to top button