Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
Camioane

Mercedes-Benz va extinde gama eActros 600 cu noi variante

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Gama eActros 600 va fi extinsă cu noi ampatamente, capacități ale bateriei și cabine. În același timp, Mercedes-benz va opri producția modelelor electrice eActros 300/400.


Într-o industrie în care „verde” și „viabil” par încă doi termeni greu de împăcat, Mercedes-Benz Trucks arată că electrificarea transportului greu nu mai este o promisiune de PR, ci o realitate industrială în expansiune.

Astfel, producătorul german a decis să extindă gama eActros 600, ridicând miza în lupta pentru decarbonizarea rapidă a transportului pe distanțe lungi. Noul val de variante – disponibile pentru comandă începând din toamnă – include capete tractor, autoșasiuri cu noi ampatamente, versiuni cu două pachete de baterii și cabine lungi alternative.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Toate păstrează ADN-ul tehnologic al platformei eActros 600: axa electrică dezvoltată intern, bateriile LFP cu durată lungă de viață, arhitectura electrică la 800 volți și interfața Multimedia Cockpit Interactive 2.

Practic, Mercedes-Benz Trucks își pune modularitatea la muncă, într-un mod care răspunde direct nevoilor diverse ale operatorilor de transport – fie că vorbim de autonomie, sarcină utilă sau aplicații specifice.

Iar nevoile sunt multe și presante. Dincolo de presiunea legislativă pentru reducerea emisiilor, realitatea pieței e că mulți transportatori așteaptă nu un camion electric „de test”, ci un camion capabil să înlocuiască dieselul în cicluri reale de operare.

Cu un acumulator de 621 kWh (în trei pachete) și o autonomie reală de 500 km cu 40 de tone (MTMA) – și peste 1.000 km/zi cu încărcare intermediară – camionul electric eActros 600 pare construit pentru acest moment. Iar Mercedes-Benz îl susține nu doar prin performanțe tehnice, ci și printr-un ecosistem logistic în formare.

Mercedes-Benz va extinde gama eActros 600 cu noi variante

Unul dintre marile obstacole în calea adopției camioanelor electrice rămâne infrastructura de încărcare. Cu mai puțin de 1.000 de puncte dedicate vehiculelor grele în toată Europa, transportatorii au motive serioase de reticență.

Însă Daimler Truck a anunțat un plan propriu pentru o rețea semipublică de peste 3.000 de stații de încărcare rapide până în 2030 – completând eforturile publice ale Milence, joint-venture-ul creat împreună cu TRATON și Volvo Group.

Decizia de a opri producția modelelor eActros 300 și 400 până la finalul anului accentuează direcția clară: totul se mută în jurul platformei de nouă generație, cu eActros 600 ca standard de referință. Nici chiar noul eArocs 400 pentru șantiere urbane, anunțat recent la Bauma 2025, nu scapă de influența „navei amiral” electrice, preluând componente-cheie precum bateriile LFP și cutia frontală.

Într-o Europă în care fiecare tonă de CO2 economisită se transformă în argument de piață, Mercedes-Benz nu doar că oferă camioane electrice, ci încearcă să redefinească termenul de „flotă electrică” prin scalare și adaptabilitate.

Rămâne de văzut cum vor răspunde clienții – mai ales în Europa Centrală și de Est, unde infrastructura e încă firavă și prețul de achiziție e un factor decisiv. Dar semnalul transmis este clar: eActros 600 nu este un experiment, ci o platformă completă, gândită pentru realitatea logistică a deceniului care vine.

Din aceeași categorie...

Back to top button