CamioaneGreenZone

Mercedes-Benz GenH2 intră în faza de teste cu clienții

Daimler Truck construiește prima flotă de camioane electrice cu hidrogen Mercedes-Benz GenH2, care va fi folosită în teste cu clienții.

După o testare riguroasă pe circuit și drumurile publice, Daimler Truck intră în următoarea fază de dezvoltare a camioanelor alimentate cu hidrogen. Camioanele electrice FCEV (cu celule de combustie alimentată cu hidrogen) au atins nivelul de dezvoltare în care pot fi testate în operațiuni reale ale clienților.

Începând de la mijlocul anului 2024, companiile Amazon, Air Products, INEOS, Holcim și Wiedmann & Winz vor lua parte la primele teste cu clienții ale lui Mercedes-Benz GenH2. Cele cinci autotractoare vor fi folosite în diferite aplicații pe distanțe lungi în Germania, precum transport de materiale de construcții, containere maritime sau rezervoare cu gaz.

În primă fază, modelele GenH2 vor rămâne sub supravegherea directă și responsabilitatea Mercedes-Benz Trucks. Ele vor fi realimentate la stații publice de realimentare cu hidrogen lichid desemnate, aflate în regiunile Wörth am Rhein și Duisburg.

VEZI ȘI: Mercedes-Benz a testat un prototip Unimog cu motor cu combustie alimentat cu hidrogen

”Camioanele noastre FCEV intră în faza de teste în operațiuni reale ale clienților. Este o situație câștigătoare de ambele părți: clienții noștri se pot obișnui cu tehnologia în viața de zi cu zi, iar echipa noastră de ingineri poate înțelege mai bine nevoile clienților și studiile de caz, luându-le în calcul pentru dezvoltarea produsului de serie”, a declarat Andreas Gorbach, membru în Consiliul de Administrație al Daimler Truck AG responsabil pentru Tehnologia Camioanelor.

Daimler Truck preferă hidrogenul lichid în dezvoltarea tehnologiei, deoarece în această stare de agregare hidrogenul are o densitate energetică mai mare, iar costurile de transport pot fi reduse semnificativ. Deoarece mai mult hidrogen poate fi transportat în rezervoare, autonomia ajunge la performanța comparabile cu ale camioanelor diesel convenționale. Rezervoarele de hidrogen lichid au și avantaje în ce privește costurile și greutatea, oferind o sarcină utilă mai mare.

GenH2 Truck 6 e1702980476766

În cadrul testelor va fi utilizat în premieră tehnologia de realimentare sLH2 (”subcooled” liquid hydrogen), dezvoltată în parteneriat cu Linde. Tehnologia permite o densitate de stocare și mai mare, precum și un timp de realimentare mai scurt (10-15 minute).

Inginerii Daimler Truck au proiectat GenH2 Truck pe baza caracteristicilor modelului convențional Mercedes-Benz Actros pentru transport pe distanțe lungi. Astfel, primele modele GenH2 utilizate în teste cu clienții vor avea o greutate maximă în combinație de 40 de tone și o sarcină utilă de 25 de tone. Cele două rezervoare de hidrogen lichid, fabricate din inox, au o capacitate totală de 88 kg.

Germania: Majorarea taxelor de drum va avea un impact de aproape 100% în logistica de mărfuri generale

Sistemul de celule de combustie al lui GenH2 Truck oferă o putere de 300 kW (2 x 150 kW), iar bateriile oferă temporar o putere suplimentară de 400 kW. Bateriile au o capacitate relativ redusă, de 70 kWh, deorece vor fi folosite doar în timpul momentelor de vârf de consum (de exemplu în timpul urcărilor cu greutăți mari).

Bateria mai ușoară, cu avantaj pentru sarcina utilă, este încărcată în timpul perioadelor de frânare și în momentul în care energia produsă de celulele de combustie este mai mare decât cea necesară pentru propulsie. Un element de bază este sistemul de răcire și încălzire, care menține toate componentele la temperatura optimă de operare. În versiunea de preserie, cele două motoare electrice sunt proiectate pentru o putere continuă totală de 2 x 230 kW și una de vârf de 2 x 330 kW.

Camioanele electrice cu hidrogen ar putea fi o soluție mai bună decât cele cu baterii în special pentru aplicațiile foarte flexibile, cu greutăți mari și distanțe foarte lungi. Totuși, disponibilitatea infrastructurii adecvate și a electricității verzi sunt condiții cruciale pentru succesul tranziției către această tehnologie fără emisii de CO2.

Din aceeași categorie...

Back to top button