Bus

Mercedes-Benz prezintă autobuzul interurban compact Intouro K hybrid

Mercedes-Benz lansează autobuzul interurban compact Intouro K hybrid, care are un consum redus cu aproximativ 5% față de modelul diesel.

Electromobilitatea are multe aspecte. În timp ce pentru traficul urban se bazează pe autobuze complet electrice, Daimler Buses folosește modelul Mercedes-Benz Intouro cu modul hibrid pentru transportul interurban și pentru o combinație între rute regulate și autocar turistic.

Mercedes-Benz prezintă autobuzul interurban compact Intouro K hybrid

Modulul hibrid este disponibil pentru toate modelele Intouro cu două axe și transmisie automată cu convertizor de cuplu. În același timp, modulul hibrid este disponibil și pe noul model Intouro K. Astfel, gama Intouro se extinde concomitent cu un model foarte manevrabil, dar și cu versiuni foarte economice.

Modelul de funcționare al lui Intouro hybrid este foarte simplu: un motor electric suplimentar acționează ca alternator în timpul fazelor de frânare și încetinire, convertind energia recuperată în electricitate. Curentul este stocat în supercondensatori și folosit de motorul electric pentru a susține motorul cu combustie, în special la plecările de pe loc, dar și în accelerări.

VEZI ȘI: Mercedes-Benz Trucks lansează a treia generație a motorului OM 471

Motorul electric în formă de disc cu grosimea de 8 cm a fost integrat între motorul cu combustie și transmisia automată. El oferă suplimentar 14 kW și 220 Nm. Suplimentul electric îmbunătățește eficiența motorului termic, reducerea de consum fiind de aproximativ 5% în traficul urban și suburban.

Pentru stocarea energiei electrice, Intouro hybrid folosește două module cu câte 16 supercondesatori cu strat dublu, cu o capacitate totală de 2 Ah. Ei sunt montați în partea din spate stânga a plafonului, fiind răciți cu aer. Principalul avantaj al supercondensatorilor față de baterii este rezistența la schimbările dese între fazele de încărcare și descărcare. Intouro hybrid are nevoie de o singură frânare de la 50 km/h pentru încărcarea completă a modulelor de stocare.

Pentru sistemul hibrid, Intouro folosește o rețea separată de 48 de volți. Greutatea sistemului hibrid este de 254 kg, astfel încât sarcina utilă este redusă nesemnificativ în practică.

Noul Intouro K: ideal pentru străzile înguste

Noul modul hibrid își face debutul în gama Intouro pe modelul compact Intouro K. Cu o lungime de 10,75 metri, autobuzul are un diametru de bracaj de doar 18,34 metri. Astfel, modelul este ideal pentru regiunile montane, drumurile virajate și excursiile cu grupuri mici.

Intouro K poate fi echipat cu motoare de 299 sau 354 CP și patru transmisii: manuală cu 6 viteze, automatizată Mercedes-Benz PowerShift sau automate cu convertizor de cuplu de la Voith sau ZF.

Mercedes-Benz Intouro K hybrid este disponibil pe versiunea cu motor OM 936 de 7,7 litri și 354 CP și transmisie automată ZF Ecolife 2. Modelul stă bine și la capitolul siguranță, cu sisteme precum Active Brake Assist 5 (ABA 5) sau Sideguard Assist.

Din aceeași categorie...

Back to top button