Mercedes-Benz a lansat pe piață noul Clasa A

Mercedes-Benz a lansat pe piață noul Clasa A

Recent, Mercedes-Benz a lansat pe piață noul Clasa A, un model matur care continuă revoluția în segmentul automobilelor compacte începută în 2013.

Din punct de vedere tehnologic, noul Clasa A nu doar că stabilește un nou standard la nivel de industrie datorită MBUX – Mercedes-Benz User Experience, ci oferă și numeroase funcționalități care până recent erau rezervate segmentului de lux.

În premieră, Clasa A se poate conduce semi-autonom în anumite situații, iar blocuri optice Multibeam LED sunt acum disponibile opțional. Toate versiunile vin cu noi motoare atât pe benzină, cât și diesel.

Design-ul purist face următorul pas evolutiv în ceea ce privește filozofia de design a Mercedes-Benz – “Sensual Purity” – acum, exteriorul emanând mai multă sportivitate, dinamism și emoție.

Design-ul frontal progresiv, cu capota joasă, blocurile optice cu LED-uri, cu elemente cromate și luminile de zi conturează o prezență impunătoare și atrăgătoare.

Forma alungită a autoturismului este accentuată de ampatamentului mai lung față de versiunea precedentă și de caracterul liniei laterale a caroseriei.

Arcadele roților, mai ample decât anterior, pentru a permite echiparea unor jante cu diametre între 16 și 19 inch, scot în evidență caracterul sportiv al Clasei A și oferă o stabilitate mai bună.

VEZI ȘI: Hyundai a dezvăluit primele imagini ale noului Santa Fe

Aspectul lat al autoturismului este completat de geamurile mai ample, care evidențiază umerii caroseriei, cât și de reflectoarele din bara de protecție din spate, acum mai distanțate unul față de celălalt.

Blocurile optice alungite din spate contribuie la aspectul emoțional al Clasei A.

Capacitatea portbagajului noului A este de 370 litri – cu 29 de litri mai mult decât în cazul generației anterioare. Datorită blocurilor optice din spate, lățimea deschiderii portbagajului este cu 20 cm mai mare, iar podeaua compartimentului pentru bagaje este cu 11.5 cm mai lungă.

Mercedes-Benz a lansat pe piață noul Clasa A

Conceptul de izolare fonică al noului A include componente precum sistemele de gestionare ale aerului și ale lichidului de răcire sau finisajele interioare, configurate astfel încât să contribuie la izolarea fonică.

De asemenea, zgomotele produse de vânt au fost semnificativ reduse comparativ cu modelul precedent.

Noul Clasa A are un coeficient aerodinamic de 0.25 și o suprafață a părții frontale (A) de 2.19 mp, acesta fiind liderul aerodinamic din segmentul său.

Pentru prima dată în clasa compactă a autoturismelor, noul Clasa A poate fi dotat opțional cu Airpanel cu două secțiuni, sistemul de ventilație din spatele grilei radiatorului care se ajustează în funcție de caz.

În plus, există o duză de ventilație suplimentară sub plăcuța de înmatriculare, pentru o cât mai bună performanță a motorului.

Design interior revoluționar
Interiorul noului Clasa A are un aspect modern și avangardist, fiind complet redefinit. Pe noul model, Mercedes-Benz a abordat complet diferit standardul interior al segmentului, concentrându-se pe interiorul spațios.

Arhitectura interioară unică este caracterizată de designul avangardist al bordului: în premieră, compartimentul bombat de deasupra cockpit-ului nu mai este prezent. Astfel, forma centrală a bordului, similară unei aripi, se extinde fluid de-a lungul habitaclului.

Display-ul Widescreen disponibil în trei versiuni este poziționat independent, având un aspect plutitor, fără elemente vizibile de prindere. Designul gurilor de ventilație este un alt aspect remarcabil la interior, făcând trimitere la forma unei turbine sport.

Mercedes-Benz a lansat pe piață noul Clasa A

Bordul este împărțit în două secțiuni orizontale tridimensionale: secțiunea inferioară este separată vizual de corpul principal al bordului printr-o linie de demarcare și pare că plutește deasupra bordului. Lumina ambientală amplifică acest efect, accentuând proeminența structurii.

Sunt disponibile acum de cinci ori mai multe culori ale luminii ambientale (64 culori) față de versiunea precedentă.

Nu doar varietatea a crescut, ci și prezentarea emoțională, ce stabilește noi standarde în acest segment: culorile diferite sunt compuse în 10 scheme de lumini, pentru a permite un display avangardist cu schimbări spectaculoase de culoare la interior.

MBUX – Mercedes-Benz User Experience
Noua Clasă A este primul model Mercedes-Benz ce oferă noul sistem multimedia complet: MBUX –Mercedes-Benz User Experience, care deschide o nouă eră în materie de conectivitate.

O caracteristică unică a acestui sistem este abilitatea de a învăța, datorită inteligenței artificiale. MBUX poate fi individualizat și adaptat pentru fiecare utilizator. Astfel, se creează o legătură emoțională între vehicul, șofer și pasageri.

MBUX este o revoluție a experienței utilizatorului la bordul autoturismului. Afișajul subliniază inteligibilitatea structurii de control prin grafica 3D de înaltă rezoluție, calculată și redată în timp real.

Noile servicii Mercedes me sunt și ele lansate simultan cu noul sistem de infotainment MBUX.

Acestea includ funcții precum Vehicle Tracker, care facilitează identificarea locului unde autoturismul este parcat, precum și trimiterea unei notificări în cazul în care vehiculul parcat suferă o coliziune sau este remorcat.

Colecția de aplicații Mercedes me poate fi plasată ca o pictogramă pe ecran într-un mod ușor de utilizat, chiar pe pagina principală. În plus, conținutul online, precum prețurile actuale ale stațiilor de alimentare sau locurile libere din parcările supraetajate sunt afișate de MBUX. Actualizarea online a aplicației este o modalitate simplă de a permite noului conținut să fie disponibil în MBUX.

Motorizări noi
A 200 cu transmisie 7G-DCT cu dublu ambreiaj (120 Kw/163 CP, 250Nm,permițând un consum mixt de carburant de 5,1l/100km, nivel mediu de emisii CO2 de 133g/km)

A 250 cu transmisie 7G-DCT cu dublu ambreiaj (165 Kw, 224CP, 350Nm, consum mixt carburant de 6,0l/100km, nivel mediu de emisii CO2 de 141 g/km)

A 180d cu transmisie 7G-DCT cu dublu ambreiaj (85Kw/116CP, 260Nm, consum mixt carburant 4,1l/100km, nivel mediu de emisii CO2 de 108g/km)

Funcții de pe Clasa S
Noua clasă A are cele mai recente sisteme de asistență la conducere, oferind cel mai înalt nivel de siguranță activă în segmentul său, cu funcții adoptate de la Clasa S.

Clasa A utilizează, de asemenea, hărți și sisteme de navigație pentru calibrarea funcțiilor de asistență. De exemplu, sistemul Active Distance Assist Distronic, parte a packetul Driving Assistance, vine în sprijinul șoferilor în numeroase situații, anticipând și ajustând viteza mașinii pentru cel mai bun comportament rutier, în funcție de condiții.

Funcționalități similare au și sistemele Active Emergency Stop Assist și Active Lane Change Assist.

Noua Clasă A are sistemul Active Brake Assist inclus în dotarea standard. În funcție de situație, acest sistem poate atenua consecințele sau chiar preveni coliziunile cu alte autoturisme sau oameni aflați în fața A-ului.

De asemenea, sistemul Pre-Safe® Plus poate recunoaște o coliziune iminentă din spate. Dacă pericolul unei coliziuni persistă, sistemul poate chiar să aplice cu fermitate frânele autovehiculului aflat în staționare, reducând astfel riscul de rănire prin atenuarea șocului provocat de un impact din spate.

Noua Clasă A este, de asemenea, primul model Mercedes-Benz dezvoltat la noul Centru Tehnologic pentru Siguranța Vehiculelor (TFS). Designul structurilor autoturismului încorporează concluzii obținute în urma cercetărilor desfășurate la acest centru.

Fiecare componentă a caroseriei a fost dezvoltată ținând cont de încărcările și eforturile la care este supusă, fiind ajustate geometria, grosimea materialului, tehnologia de îmbinare și calitatea materialelor (proporție crescută de oțel rezistent și foarte rezistent).

Cel mai important factor al siguranței furnizate de caroserie provine din rigiditatea crescută a habitaclului pasagerilor.

La acest factor decisiv în cazul accidentelor frontale, laterale sau din spate, au contribuit materialele utilizate, preponderent repere din oțel de mare și foarte mare rezistență.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.