
BGL și asociațiile sale regionale resping solicitarea producătorului german de automobile Mercedes-Benz de reducere a tarifelor de transport cu 10%.
Solicitarea producătorului german de automobile Mercedes-Benz de reducere cu 10% a tarifelor de transport, anunțată la începutul anului, a stârnit critici acerbe, fiind considerată un atac direct la competitivitatea companiilor mijlocii germane.
BGL acuză producătorul german de automobile Mercedes-Benz că promovează excluderea transportatorilor germani din piață în favoarea celor cu tarife reduse din Europa de Est și avertizează asupra unui caz „Gräfenhausen 2.0”.
Cine nu se poate conforma riscă să piardă contractele în favoarea operatorilor low-cost din Europa de Est, care angajează adesea șoferi pentru salarii de mizerie, sub salariul minim, spune prof. dr. Dirk Engelhardt, purtător de cuvânt al BGL.
Decizia Mercedes-Benz este privită ca un pas periculos care poate distruge structura tradițională a pieței germane de transport.
Un termen imposibil și un impact devastator
Divizia de automobile a Mercedes-Benz AG a informat transportatorii la începutul acestui an că toate contractele de transport trebuie să includă o reducere de 10% a tarifelor de transport până la 1 februarie 2025. Transportatorii au avut la dispoziție până pe 23 ianuarie pentru a depune oferte corespunzătoare.
BGL, alături de organizațiile regionale afiliate, consideră această abordare complet lipsită de legitimitate, subliniind că eșecurile industriei auto nu pot fi subvenționate pe seama transportatorilor rutieri.
Acest tip de competiție prin dumping nu este demn de o marcă premium germană precum Mercedes-Benz, spune prof. dr. Dirk Engelhardt, purtător de cuvânt al BGL.
BGL reamintește că, în urmă cu doar un an, industria auto a susținut în fața politicienilor dublarea taxei de drum pentru camioane, ceea ce a dus la o creștere a costurilor operaționale pentru fiecare camion cu aproximativ 20.000 de euro pe an. Această măsură a fost impusă într-un sector deja fragil, în care marjele de profit variază între 0,1% și 2%.
Un apel pentru revizuirea strategiei Mercedes-Benz
Asociația denunță strategia Mercedes-Benz ca fiind „pe termen scurt” și în contradicție cu etica. În plus, afirmă că sacrificarea competitivității sectorului german de transport, bazat pe companii mici și mijlocii, în favoarea economisirii unor costuri minore, este o greșeală strategică.
BGL avertizează că aceste politici vor duce inevitabil la o criză asemănătoare fenomenului „Gräfenhausen 2.0”, cu dispariția multor companii mijlocii și cu accentuarea concurenței neloiale. Asociația consideră această cerere nu doar nerealistă, ci și periculoasă pentru economia germană, fiind o amenințare directă la adresa stabilității transportului rutier și a întregului lanț logistic.
Germania are nevoie de o economie bazată pe întreprinderi mijlocii puternice, nu de o cursă către marginea prăpastiei prin competiție neloială. Solicităm Mercedes-Benz să-și revizuiască rapid această strategie și să demareze un dialog constructiv cu industria transporturilor, mai spune Engelhardt.
BGL subliniază că numai prin cooperare și printr-o abordare sustenabilă a relațiilor între industrii se poate asigura viitorul unui sector esențial pentru economia Germaniei.