Bus

Mercedes-Benz și Setra: 30 de ani sub umbrela Daimler Buses

Mercedes-Benz și Setra operează sub același acoperiș încă din 1995, iar astăzi Daimler Buses este unul dintre cei mai importanți producători globali de autobuze și autocare.

Anul acesta se aniversează 30 de ani de când divizia de autobuze Mercedes-Benz și producătorul de autocare Setra operează sub aceeași umbrelă.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Totul a început în 1995, când cele două prestigioase mărci de autobuze și autocare au fuzionat sub numele EvoBus GmbH. Nu a fost un proces simplu.

Atât Mercedes-Benz, cât și Setra erau jucători de top în industrie, ceea ce a necesitat aprobarea autorităților antitrust germane. Locuitorii din Ulm și Neu-Ulm au susținut public fuziunea, ieșind în stradă pe 1 februarie 1995 pentru a-și exprima sprijinul.

 

După aprobarea Guvernului Federal German, EvoBus GmbH a fost oficial înființată pe 23 februarie 1995.

Mercedes-Benz și Setra: 30 de ani sub umbrela Daimler Buses

În 2023, EvoBus a fost redenumită Daimler Buses GmbH, iar în prezent este o subsidiară deținută integral de Daimler Truck, responsabilă pentru activitățile de autobuze din Europa.

Astăzi, compania este singurul producător de autobuze de peste 8 tone care fabrică în Germania, având facilități de producție la Mannheim și Neu-Ulm.

Rețea extinsă de producție

Stabilirea unei rețele de producție eficiente între uzina tradițională Daimler-Benz din Mannheim și fabricile Kässbohrer din Neu-Ulm, Holýšov (Republica Cehă) și Ligny-en-Barrois (Franța) a fost unul dintre obiectivele strategice încă de la înființare.

De-a lungul anilor, Daimler Buses și-a extins rețeaua de producție, incluzând și locațiile din Samano (Spania) și Hoșdere (Turcia).

În prezent, compania se bazează pe această rețea de producție, iar cele două unități germane din Mannheim și Neu-Ulm joacă roluri-cheie. Fabrica din Mannheim este centrul de competență pentru autobuzele urbane cu propulsie electrică, iar fabrica din Neu-Ulm este centrul de competență pentru autocarele de toate tipurile de propulsie și singurul amplasament care produce autocare Setra.

Daimler Buses urmează să investească aproximativ 150 de milioane de euro în cele două unități germane până la sfârșitul deceniului.

Investiții masive și tranziția către electrificare

Daimler Buses continuă să investească 150 de milioane de euro până la finalul deceniului pentru modernizarea fabricilor sale din Mannheim și Neu-Ulm.

Compania accelerează tranziția către mobilitate electrică și pe bază de hidrogen. Modelul Mercedes-Benz eCitaro, aflat în producție din 2018, este disponibil din 2023 și în versiune cu range extender pe bază de hidrogen. În plus, autobuzul interurban eIntouro urmează să fie lansat în 2026, iar primul autocar electric este programat să intre pe piață înainte de 2030.

Mercedes-Benz și Setra: 30 de ani sub umbrela Daimler Buses

Strategia Daimler Buses prevede că, până în 2030, toate modelele din segmentele sale-cheie vor avea variante cu zero emisii de CO₂, iar din 2039, în Europa, compania va comercializa exclusiv vehicule cu emisii zero.

Pentru a sprijini operatorii de transport public în tranziția către autobuze electrice, Daimler Buses a lansat în 2023 subsidiara Daimler Buses Solutions GmbH, specializată în infrastructură electrică și pe bază de hidrogen.

Din aceeași categorie...

Back to top button