TesteUtilitare ușoare

Test Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI: În formă la pensionare

Ne-am luat adio de la motorul OM651 de 2.143 cmc cu un ultim test, la bordul unui Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI lung și cu plafon înălțat.

După mai bine de 10 ani în care a echipat autoturismele și utilitarele sale, Mercedes a pensionat motorul OM651 de 2.143 cmc, înlocuit acum complet de noul OM654 de 2 litri și în gama Sprinter. Cum însă motoarele aflate la final de generație sunt foarte căutate pe piața SH, datorită fiabilității lor, am decis că o ultimă plimbare cu acest propulsor are sens.

Test Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI: În formă la pensionare

”Veteranul” a venit la bordul unui Sprinter 316 CDI L3H2 nici el chiar nou, așa că testul pentru un vehicul rulat este și mai veridic. Versiunea noastră era echipată foarte pragmatic, cu strictul necesar, fără excese: cutie manuală, aer condiționat, geamuri electrice și cel mai mic sistem multimedia, cu ecran de 7 inchi. Spațiul de marfă de 14 metri cubi nu avea niciun echipament de protecție, doar structura din oțel. Configurația ideală pentru cineva care vrea să maximizeze sarcina utilă.

Test Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI: În formă la pensionare

Singura ”extravaganță” de la bord: butonul de pornire a motorului. Singurul echipament pe care am fi vrut să-l adăugăm configurației era un tempomat, deoarece motorizarea generoasă te îmbie la drumuri lungi.

Test Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI: În formă la pensionare

Cum se simte OM651 la final de carieră? În plină formă. Ca un pensionar MAI de 50 de ani, care după peste 30 de ani de activitate sportivă constantă face de râs tinerii în parc, la alergare. Până la urmă, Mercedes nu l-a retras din cauza performanțelor, ci a emisiilor și costurilor, deoarece este mai eficient să produci un singur motor.

La gol, în ciuda gabaritului, Sprinter 316 CDI are dinamica unui autoturism respectabil. Motorul nu își pierde din aplomb nici cu duba încărcată: până la urmă, vorbim de o versiune de 163 CP. Mult mai important e însă cuplul generos, de 380 Nm. Disponibil în intervalul 1.400-2.400 rpm, acesta oferă o mare flexibilitate în utilizare.

Ca urmare, Sprinterul nostru a fost chiar sprinten, cu accelerații viguroase, dar liniștite din punct de vedere fonic. Din acest punct de vedere abia așteptăm noul motor de 2 litri, care promite să fie mai silențios, dar și cu mai puține vibrații. Este clar, vehiculele comerciale se apropie tot mai mult de confortul autoturismelor.

Cutia manuală cu 6 trepte schimbă ușor și precis, suspensia este reglată superb, iar dinspre spațiul de marfă nu răzbate niciun zgomot în mers. Până la urmă, chiar și cu ceva kilometri la bord, Mercedes rămâne o marcă premium și la utilitare. Și al cărei singur dezavantaj față de concurenți, cel puțin în cazul modelelor de sub 5,5 tone, este prețul.

VEZI ȘI: Speed Delivery Door, o nouă ușă laterală disponibilă pe Mercedes-Benz Sprinter

Motorul se simte foarte bine la viteze de 100-110 km/h, când turația se menține în jurul a 2.000 rpm, iar consumul stă sub 10 litri la 100 km. După 120 caroseria începe să devină ceva mai zgomotoasă, din cauza aerodinamicii, iar la 130 km/h consumul crește la aproximativ 15 litri la 100 km.

Sprinter 316 CDI ne-a fost partener de călătorie câteva sute de kilometri, pe un traseu preponderent interurban, dar care a cuprins și numeroase localități, o porțiune de 30 km de autostradă, iar la final capitala noastră aglomerată. Rezultatul după acest traseu a fost un consum de puțin peste 8 litri la 100 km, cu un mers normal, fără niciun fel de menajamente. Astfel, rezervorul de 71 de litri poate asigura fără probleme o autonomie de 700 km.

Din aceeași categorie...

Back to top button