Mercedes-Benz Trucks lansează a treia generație a motorului OM 471

Mercedes-Benz Trucks lansează a treia generație a motorului diesel de 12,8 litri OM 471, care promite un consum mai mic cu până la 4% și un cuplu mai mare în treptele 7-12.
Camioanele Mercedes-Benz Actros și Arocs echipate cu noul motor pot fi comandate începând de acum, iar producția va începe în luna octombrie. Toate optimizările au vizat îmbunătățirea costului total de proprietate (TCO). Consumul de carburant a fost redus prin optimizarea combustiei, utilizarea de turbine personalizate pe aplicație și reducerea frecărilor interne.
De exemplu, geometria locașului pistoanelor, designul duzelor de injecție și parametrii chiuloasei relevanți pentru schimbul de gaze au fost supuse unui proces extins de optimizare. Astfel, rata de compresie a motorului cu 6 cilindri în linie a crescut de la 18,2:1 la 20,3:1, cu o presiune de injecție de top de 250 bar, fapt ce crește eficiența combustiei.
Cu a treia generație OM 471, Mercedes-Benz Trucks introduce două noi turbocompresoare, dezvoltate și produse intern, care sunt adaptate precis pentru o gamă largă de cerințe ale clienților. Există o turbină înclinată spre consum, predestinată pentru motoarele de până la 476 CP folosite în aplicații de transport pe distanțe lungi. A doua turbină, proiectată pentru performanță și o forță mai mare a frânei de motor, este ideală pentru aplicațiile grele și de construcții, pe motoare de până la 530 CP.
Reducerea frecărilor interne se face prin utilizarea unui ulei cu vâscozitate redusă. A treia generație OM 471 are o nouă valvă de control al presiunii uleiului, instalată în spatele pompei de ulei și în fața termostatului de ulei.
VEZI ȘI: Mercedes-Benz Actros a împlinit 25 de ani
Sistemul de post-tratare a gazelor de eșapament a fost de asemenea complet revizuit și adaptat la noile caracteristici de combustie și control. Sistemul îmbunătățește conversia oxizilor de azot și permite respectarea standardului de emisii Euro VIe.
Pe lângă profitabilitate, robustețe și fiabilitate, Mercedes-Benz Trucks și-a îndreptat atenția și către dinamică. De exemplu, noua transmisie automatizată PowerShift Advanced permite plecări de pe loc și accelerații mai rapide și mai line. Perioadele de întrerupere ale furnizării cuplului în timpul schimbării treptelor sunt reduse cu până la 40%, în treptele de viteză superioare. De asemenea, a fost mărită sensibilitatea cursei inferioare a pedalei de accelerație.
O altă noutate este extinderea gamei Top Torque, disponibilă pentru versiunile de 450 CP și 476 CP, împreună cu transmisia G281. Un supliment de cuplu de 200 Nm este disponibil la arborele cotit, în treptele de viteză de la 7 la 12 ale programului ”A Standard”. Surplusul de putere disponibil la apăsarea unui buton este util pe secțiunile de autostradă în urcare sau la depășiri.