Unimog U 430 și Alois Endl au salvat Crăciunul

Crăciunul, n-ar mai fi Crăciun fără Unimog U 430

Povestea Mercedes-Benz de mai jos spune că, n-ar mai exista Crăciun în Germania fără ajutorul lui Alois Endl și a unui Unimog U 430.

Crăciunul fără brad este precum nunta fără lautari, (n-am găsit altă comparție mai intelectuală), astfel că, Alois Endl și-a băgat Unimog-ul U 340 la treabă pentru a salva situația.

Astfel, în fiecare zi, în perioada dinaintea Crăciunului pădurar nostru alături de Unimog U 430 este pregătit să livreze în primele ore ale dimineții brazi Nordmann, proaspăt tăiați, către punctele de vânzare ale companiei Martin Riedl KG în zona de sud a Bavariei. Modelul U 430 este cel mai nou membru al flotei lui Alois Endl, formată din nouă astfel de camioane, efectuând din februarie 2016 până în prezent peste 15.000 km, majoritatea pe drumuri forestiere, greu accesibile.

Unimog U 430 și Alois Endl au salvat Crăciunul

Capacitate de 400 de brazi la un singur transport
În fiecare după-amiază, la șapte fix (că doar vorbim de nemți, nu), atunci când cifrele de vânzări din diferitele puncte de vânzare sunt raportate, începe operațiunea de încărcare a Unimog-ului și remorcii acestuia la sediul companiei din Windorf, lângă Passau.

Stocul proaspăt de 400 de brazi (atât încap la un singur transport) cu înălțimi între 1.50 m și 2.60 m și distribuiți câte 100 pe palet sunt trimiși către punctelor de vânzare de lângă Regensburg, Barbing, Pentling și Lappersdorf. Da, la ei nu se taie brazi în bezna minții, ci doar în urma unor cifre zilnice de vânzări.

Confortabil și silențios
Pădurarul nostru spune că distanțele lungi și călătoriile pe autostradă nu sunt nici o problema pentru Unimog U 430. Motorul OM 936 de 8 litri cu șase cilindri ce dezvoltă 300 CP și un cuplu de 1.200 Nm (între 1.200 și 1.600 rpm) este silențios, astfel că, acesta ține pasul cu fluxul de trafic iar condusul este relaxant. Puternicul sistem de încălzire și ventilație cu filtru de polen ce utilizează căldura reziduală a motorului, oferă un confort sporit, mai ales în zilele de iarnă cu temperaturi extrem de scăzute.

VEZI ȘI: Menținerea supraaccizei la carburanți reprezentă o gravă eroare

De asemenea, această “unealtă” germană vine cu volan multifuncțional a cărei înclinare și înălțime o poți modifica, multe spații de depozitare și scaune reglabile oferind astfel un confort deplin. Accesul la motor din interiorul cabinei îți va face viața mai ușoară, atunci când trebuie să surubărești la el.

Un mare avantaj, în Germania, este faptul că astfel de vehicule le poți înmatricula ca tractoare agricole, ceea ce a făcut și Alois. Avantajul? Unul legat de costul de transport. Nu plătești taxă de autostradă.

Livrări până în Ajunul Crăciunului
În vârstă de 50 de ani, Alois face această muncă de peste 20 de ani și nu regretă un moment faptul că face această meserie alături de Unimog-ul său. Până la ora cinei, toți pomii de Crăciun sunt livrați, după care, omul nostru se întoarce la bază pentru a pregăti livrările din ziua următoare. Această rutină se termină în Ajunul Crăciunului, moment în care, toate familiile din sudul Bavariei trebuie să aibă un pom de Crăciun în casă.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker