ȘtiriUtilitare ușoare

Mercedes-Benz Vito afectat în continuare de scandalul fraudării emisiilor

Scandalul fraudării emisiilor început în mai 2018, când au fost rechemate în service aproximativ 6.000 de vehicule, afectează în continuare modelul Mercedes-Benz Vito.

Cu un volum de încărcare de 6,6 metri cubi și spațiu pentru până la trei europaleți, autoutilitara Mercedes-Benz Vito este extrem de populară în rândul companiilor.

Mercedes-Benz Vito afectat în continuare de scandalul fraudării emisiilor

Totuși, modelul este în continuare în centrul atenției în scandalul Dieselgate, deoarece Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a descoperit și la alte motorizări unele softuri care fraudau emisiile de noxe.

VEZI ȘI: ID. BUZZ va fi primul model Volkswagen autonom

KBA a solicitat constructorului german să programezee mai multe acțiuni pentru eliminarea softurilor care manipulau emisiile de noxe.

În cadrul acțiunilor de rechemare în service pentru modelul Mercedes-Benz Vito sunt incluse următoarele versiuni:

  • Mercedes Vito cu motorul OM 622, norma de poluare Euro 6b, ani de fabricație 2015 până în 2018
  • Mercedes Vito cu motorul OM 651, norma de poluare Euro 6b, ani de fabricație 2014 până în 2018
  • Mercedes Vito cu motorul OM 651, norma de poluare Euro 5, ani de fabricație 2010 până în 2014
  • Mercedes Vito Tourer cu motorul OM 622, norma de poluare Euro 6b, ani de fabricație 2015 până în 2018
  • Mercedes Vito Tourer cu motorul OM 651, norma de poluare Euro 6b, ani de fabricație 2014 până în 2018

Peste 150.000 de modele Mercedes-Benz Vito afectate de acțiunile de rechemare

Scandalul manipulării motoarelor care are modelul Vito în prim plan a început din mai 2018 și era vorba de motorul diesel de 1,6 litri OM 622 cu normal de poluare Euro 6b. Atunci aproximativ 6.000 de vehicule au fost chemate în service pentru actualizarea gratuită a softului.

La scurt timp, Mercedes a rechemat alte 40.000 de modele Vito și Vito Tourer echipate cu motorul OM 651 cu normal de poluare Euro 6b. Ultima rechemare a fost în octombrie 2019, iar reprezentanții KBA au constatat atunci probleme și la motorizările mai vechi precum OM 651 cu normal de poluare Euro 5.

Sisteme de manipulare a noxelor descoperite la motorul diesel de pe Vito

KBA a descoperit pe noile modele Vito, echipate cu motorul OM 622, un sistem de manipulare care see activează în funcție de temperatură. Astfel, noxele care se formează în motor sunt curățate doar într-o fereastră între aproximativ 20 și 30 de grade. Când temperatura exterioară nu se încadrează în această fereastră, emisiile nu mai sunt curățate și valorile legale ale emisiilor sunt depășite.

Acest mod de control al emisiilor de noxe a fost declarat ilegal de Curtea Europeană de Justiție abia în decembrie 2020.

În motorul diesel OM 651, cu 4 cilindri, KBA a descoperit chiar mai multe dispozitive ilegale. În afara softului care funcționează în acea fereastră de temperatură, acest motor are și un soft care reglează temperatura în momentul rulării pe bancul de teste. Atunci când softul recunoaște că vehiculul este utilizat în condiții normale de trafic se decuplează automat și cresc emisiile de noxe.

Update-ul de soft poate avea o influență asupra consumului și puterii motorului

KBA a obligat Daimler AG să recheme în service vehiculele echipate cu aceste motoare, iar constructorul a comunicat că va face un update al softului care va dezactiva aceste sisteme care au un efect asupra emisiilor de noxe.

Utilizatorii care au făcut acest update spun că acest lucru influențează atât consumul, care a crescut simțitor, cât și puterea motorului. În cazul în care proprietarii unor astfel de modele nu vor să facă actualizarea de soft vor pierde bonusul de mediu primit și, în funcție de model, riscă să nu mai poată folosi vehiculul.

Curtea Europeană de Justiție, Curtea Federală de Justiție, precum și instanțele regionale superioare și diferitele instanțe regionale din Germania au decis deja că astfel de dispozitive de manipulare a noxelor nu sunt legale, deci proprietarii unor astfel de vehicule au drepturi să solicite despăgubiri, conform unui algoritm care ține cont de prețul de achiziție minus kilometri parcurși deja.

Din aceeași categorie...

Back to top button