Mercedes-Benz vrea să reducă costurile bateriilor pentru mașini electrice

Producătorul german deschide eCampus la Untertürkheim pentru a reduce semnificativ costurile bateriilor pentru mașini electrice.
Mercedes-Benz a inaugurat un campus dedicat cercetării și dezvoltării bateriilor pentru mașini electrice la Stuttgart, cu scopul de a reduce costurile acestora cu peste 30% în următorii ani.
eCampus, situat în incinta uzinei din Stuttgart-Untertürkheim, are o suprafață de peste 30.000 de metri pătrați și va dezvolta celule și baterii pentru viitoarele modele electrice Mercedes-Benz.
Centrul include o fabrică cu capacitatea de a produce zeci de mii de celule de baterii pe an și un centru de testare și încercare pentru a evalua siguranța și durata de viață a bateriilor. Cunoștințele dobândite aici vor fi aplicate în producția de serie la întreprinderile partenere.
Investiție de sute de milioane de euro
Uzina tradițională de pe Neckar există de 120 de ani. În prezent, aici lucrează peste 23.000 de persoane, dintre care aproximativ 14.000 în producție. Ei dezvoltă și produc, printre altele, componente de propulsie precum motoare, baterii și punți.
VEZI ȘI: Daimler Truck a vândut 112.195 de vehicule noi în T2 2024
Mercedes-Benz dorește, de asemenea, să înceapă să producă propriile motoare electrice la acest amplasament în acest an. Untertürkheim este, de asemenea, locația sediului central al companiei.
Cererea de mașini electrice încetinește dezvoltarea
Mercedes-Benz și-a ajustat recent strategia privind mișinile electrice, renunțând la planul de a produce exclusiv modele electrice începând cu 2028. Compania va continua să producă atât motoare electrice, cât și motoare cu combustie până în anii 2030, adaptându-se la cererea clienților și la condițiile pieței.
Deși obiectivul pe termen lung rămâne atingerea neutralității emisiilor de carbon până în 2039, Mercedes-Benz și-a revizuit estimările privind vânzările de mașini electrice și hibride plug-in. Producătorul german se așteaptă ca acestea să reprezinte până la 50% din vânzările globale în a doua jumătate a acestui deceniu.