bauma 2022: Mercedes prezintă un prototip eActros LongHaul pentru construcții

Mercedes-Benz Trucks a prezentat la bauma 2022 mai multe modele electrice pentru aplicații de construcții, inclusiv un prototip eActros LongHaul.
Mercedes-Benz Trucks a prezentat prototipul concept eActros LongHaul, un camion electric pentru distanțe lungi, cu doar câteva săptămâni în urmă, la IAA. Acum, la bauma 2022, Mercedes-Benz eActros LongHaul a fost prezentat și într-o versiune orientată spre aplicațiile on-road din construcții.
Produs în cooperare cu Meiller, prototipul dispune de o priză electrică de putere ce permite operarea unor echipamente hidraulice precum cele ale semiremorcilor basculabile sau cu podea mobilă.
Sistemul prototip dezvoltă o putere continuă de 58 kW și un cuplu de 300 Nm. În viitoarea versiunea de serie, priza de putere electrică va oferi performanțe semnificativ mai mari. Sistemul combină un invertor, motorul electric, unitatea de control și mecanismele hidraulice de basculare uzuale într-un design personalizat, care să încapă în spatele cabinei.
VEZI ȘI: Test de consum cu electricul Mercedes-Benz eActros, în România
Avantajele față de soluția diesel convențională este lipsa totală a emisiilor locale și un nivel de zgomot mult redus. Designul compact al sistemului permite capului tractor eActros LongHaul să opereze cu semiremorci standard, un avantaj major pentru companiile de transport.
Inima tehnologică a lui eActros LongHaul, a cărui intrare în producția de serie este planificată pentru 2024, este o nouă axă electrică cu două motoare integrate, care oferă o putere continuă de 400 kW și una de vârf de 600 kW. Vor fi 3 pachete de baterii LFP, cu o capacitate totală de peste 600 kWh. Viitorul model va beneficia de sistemul de încărcare Megawatt, ce permite încărcarea bateriilor de la 20% la 80% în mai puțin de 30 de minute. Cu o încărcare completă, camionul va avea o autonomie de aproximativ 500 km.
Betonieră Arocs electrificată de Paul

O altă inovație prezentată la bauma a fost un prototip electric Arocs cu baterii, dezvoltat în cooperare cu Paul Group și Liebherr-Mischtechnik. Pentru electrificarea camionului de șantier, Paul a optat pentru o soluție cu un motor electric central. Soluția permite axelor planetare ale lui Arocs să ofere în continuare garda la sol și mobilitatea necesare în off-road.
Arocsul electric prezentat la bauma era un model 8×4 cu cabină ClassicSpace M, echipat cu un mixer de beton electric ETM-905, de 9 mc, de la Liebherr-Mischtechnik. Suprastructura este alimentată de la bateriile camionului, prin intermediul unei prize de putere. Avantajele sunt o reducere majoră a emisiilor de CO2 și a zgomotului.
Paul Group a precizat că motorul electric va oferi o putere continuă de peste 300 kW și una de vârf de peste 400 kW. Modelul poate fi configurat cu 6 sau 7 pachete de baterii, fiecare cu o capacitate utilă de 60 kWh, care ar permite o autonomie de peste 200 km. Două sau trei pachete de baterii vor fi localizate în turnul din spatele cabinei, iar celelalte patru pe șasiu. Camionul folosește o rețea electrică de 800 V. Modelul cu 6 pachete de baterii va putea fi încărcat de la 20% la 80%, la o priză de 150 kW, în mai puțin de 90 de minute.
eActros 300 cu lift cu cârlig
Pe lângă eActros LongHaul, Mercedes-Benz Trucks prezintă la bauma 2022 și o nouă versiune pentru modelul deja lansat eActros 300, adecvată pentru transport de containere. Producătorul a instalat pe camionul său electric o priză de putere electrică eWorX dezvoltată de ZF și un lift cu cârlig electrificat de la Meiller.
Sistemul eWorx este alimentat de la bateriile de tracțiune ale camionului, prin intermediul unei interfețe directe de curent. Motorul electric al lui eWorX acționează pompa hidraulică a liftului cu cârlig. Astfel, nu mai este nevoie de o conexiune mecanică cu motorul de tracțiune.