Mercedes începe testele cu primul prototip GenH2 Truck, alimentat cu hidrogen
La finalul lunii aprilie, Mercedes-Benz a început să testeze primul prototip GenH2 Truck, camion electric cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen, al cărui concept a fost prezentat în 2020.

Dacă modelul Mercedes-Benz GenH2 Truck prezentat anul trecut avea un design aerodinamic revoluționar, primul prototip are un aspect mult mai convențional, fiind bazat pe actualul Actros cu MirrorCam.
Testele intensive vor pune la grea încercare vehiculul și componentele. Ele se vor concentra, printre altele, pe operarea continuă a camionului în diverse condiții de drum și de vreme.
Primul prototip Mercedes GenH2 Truck va fi testat și pe drumurile publice, înainte de finalul acestui an. Testele în operațiuni ale clienților sunt programate să înceapă în 2023. Producția de serie a modelului GenH2 va începe în 2027.
VEZI ȘI: Camioanele Mercedes plătesc automat pentru alimentarea la stațiile Shell
”Sistemele de propulsie pe bază de hidrogen vor deveni indispensabile pentru transportul internațional neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Acest lucru este confirmat și de numeroșii noștri parteneri, cu care lucrăm intens pentru a aduce această tehnologie pe șosele, în vehiculele de serie. Mai mult, un impuls considerabil este generat de angajamentul clar al autorităților germane și europene pentru sprijinirea utilizării hidrogenului în transportul rutier de mărfuri”, a declarat Martin Daum, președinte al consiliului de administrație al Daimler Truck AG și membru al consiliului de administrație al Daimler AG.
Garantat 1,2 milioane de km
Inginerii Daimler Trucks proiectează GenH2 astfel încât camionul și componentele sale să îndeplinească aceleași cerințe de durabilitate ca un Actros convențional. Aceasta înseamnă 1,2 milioane de kilometri pe șosea, pe o perioadă de zece ani și un total de 25.000 de ore de funcționare.
De aceea, GenH2 Truck trebuie să treacă prin teste extrem de riguroase, la fel ca orice altă nouă generație Actros. În primele câteva săptămâni de testare, GenH2 a parcurs deja sute de kilometri pe un stand de testare și a trecut prin multe situații extreme ce simulează condițiile de operare din viața reală, punând la încercare, de exemplu, sistemul de frânare de urgență.
Un concept complet reproiectat și multe componente noi
GenH2 a fost reproiectat din temelii, având multe componente complet noi, pe care dezvoltatorii se concentrează în mod special în timpul testelor. Aceste componente includ sistemul cu pile de combustie, sistemul de propulsie complet electric și toate sistemele asociate, cum ar fi cel de aer condiționat.
În plus, greutatea și poziționarea specifică a noilor componente au impact asupra proprietăților vehiculului. Drept urmare, vibrațiile cauzate de drumurile accidentate, de exemplu, și mai ales de situațiile extreme, se resimt diferit decât în cazul vehiculelor convenționale.
Pentru a obține informații detaliate, prototipul actual este încărcat în timpul testelor cu o sarcină utilă de până la 25 de tone, pentru o greutate totală a vehiculului de aproximativ 40 de tone. Aceasta corespunde specificațiilor planificate pentru producția de serie a camionului GenH2.
Avantajele hidrogenului lichid
Daimler Trucks preferă să utilizeze hidrogenul lichid, care are o densitate de energie mult mai mare, în raport cu volumul, față de hidrogenul gazos. Drept urmare, rezervoarele unui camion cu pile de combustie care utilizează hidrogen lichid sunt mult mai mici și, datorită presiunii mai mici, sunt semnificativ mai ușoare.
Acest lucru permite mai mult spațiu de încărcare și o sarcină utilă mai mare. În același timp, se poate transporta mai mult hidrogen, ceea ce mărește semnificativ autonomia camioanelor. Acest lucru face ca seria GenH2 Truck să fie potrivită pentru transportul pe distanțe lungi, în care consumul zilnic de energie este ridicat, nefiind mai prejos decât camioanele diesel convenționale.
Experții de la Daimler Trucks continuă dezvoltarea tehnologiilor de rezervoare pentru hidrogen lichid pe baza unui plan de dezvoltare predefinit. Până la sfârșitul anului, inginerii intenționează ca noul sistem de rezervoare pentru hidrogen lichid să fie suficient de matur pentru a fi utilizat exclusiv la viitoarele teste ale camionului, până la atingerea etapei de producție în serie.
Până atunci, testarea internă extinsă a camionului GenH2 va utiliza un sistem de rezervoare pentru hidrogen gazos ca soluție intermediară. Prin această măsură, Daimler Trucks demonstrează astfel că ambele variante de hidrogen – gazos și lichid – pot fi implementate tehnic.