Ministerul Transporturilor acopera veniturile ilicite ale angajatilor cu acte normative

Ministerul Transporturilor acopera veniturile ilicite ale angajatilor cu acte normative

Angajatii Ministerului Transporturilor incearca cu disperare sa mascheze veniturile ilicite, obtinute din asa zisa examinare pentru obtinerea atestatelor din transportul rutier, cu acte normative.
Directia de transport rutier incearca sa impuna un set de ordine de ministru nediscutat transparent, contrar celor stabilite in comisia de dialog social organizata pe aceasta tema in ultimii 3 ani .

Atat patronatul din transporturile rutiere cat si cel ce reprezinta formarea profesionala (beneficiare directe ale activitatii MT in domeniu) incearca inca din primavara anului trecut sa impuna cateva principii menite sa imbunatateasca atat pregatirea profesionala cat si siguranta in domeniul transportului rutier in paralel cu o crestere a transparentei in ceea ce priveste examinarea si examinatorii.

Ministerul Transporturilor acopera veniturile ilicite ale angajatilor cu acte normative

Din pacate pentru angajatii Directiei Transport Rutier din minister nu exista decat un singur interes si anume cel financiar, iar conducerea ministerului refuza sa vada conflictul grav de interes precum si zona de ilegalitate in care se afla acestia, mentinand prin pozitia adoptata o stare de fapt extrem de grava.

Partenerii de dialog social reprezentati de partea patronala au cerut in mod expres ca la examinarile pentru obtinerea atestatelor profesionale sa participe numai persoane cu studii de specialitate, conform prevederilor legale, care sa faca parte dintr-un corp al examinatorilor, examenele sa se organizeze in sali unice la nivelul fiecarui judet, sali care sa apartina autoritatii.  Examenele sa se desfasoare in cursul saptamanii in timpul programului normal de lucru, iar plata examinarilor sa se faca direct catre minister si nici decum la plic catre examinatori, intrucat aceasta activitate de examinare trebuie sa reprezinte sarcina de serviciu pentru examinatorii din cadrul ministerului si nu o activitate pe care acestia o practica in timpul liber dar in numele ministerului de la care primesc si o leafa de bugetar.

Conducerea ministerului refuza insa sa aplice modificari de fond si se rezuma numai la cateva chestiuni de forma puse tot in sarcina institutiilor de formare.
Pe tema modului in care angajatii MT incaseaza bani la plic din examinari in baza unor contracte de prestari servicii ,ilegale conform legislatiei in vigoare,au fost inaintate catre insitutii abilitate ale statului zeci de adrese si memorii insa de fiecare data ministerul transporturilor a gasit metode prin care sa “se acopere”.

COTAR si FORT solicita Directiei Nationale Anticoruptie implicarea urgenta in aceasta problematica si totodata solicita ministrului, Ioan Rus, sa stopeze incercarea Directiei Rutiere din subordine de a promova ordine de ministru fara transparenta si dialog, si fara a se tine cont de cele stabilite in data de 11.02.2015 de catre Domnul Secretar de Stat Iulian MATACHE in cadrul sedintei Grupului de lucru transport rutier.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Costi Dinca

    17/03/2015 at 9:48 AM

    De data aceasta ma vad nevoit sa dau dreptate COTAR si FORT! Cu totii stim cum decurge examinarea pentru obtinerea Certificatelor de Atestare Profesionala.Faptul ca sunt acreditate scoli de soferi,obscure,care nu au in dotare vehicule corespunzatoare,profesori de legislatie slab pregatiti,faptul ca nu este obligatorie prezenta la cursurile de legislatie,faptul ca in cadrul cursurilor nu se preda legislatia sociala in domeniul Transporturilor,duce la o slaba pregatire profesionala a soferilor.Domnilor,am parcurs pana acum,cateva milioane de kilometri,arand Europa in lung si lat!Am discutat cu sute de soferi!Dar,lipsa pregatirii profesionale,sare in ochi de la distanta.Am constat cu amaraciune ca doar 10% dintre soferi stiu de existenta Reg.561/2006,de Reg.3821/1985,de cele 6 Note de Orientare ca sa nu mai vorbim de alte directive ale C.E.Daca de la aparitia Reg561 au trecut aproape 9 ani,iar soferii nu cunosc reglementarile acestuia,cam in cat timp credeti ca vor aprofunda Reg 165/2014?Este usor sa fabrici detinatori de plastic roz si gri,dar nu profesionisti!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.