Mituri despre camioanele electrice, infirmate de șoferii de MAN eTGM

Mituri despre camioanele electrice, infirmate de șoferii de MAN eTGM
Despre camioanele electrice circulă o serie de mituri: că nu ar avea puterea unui diesel, ca sunt prea nesigure sau prea complicate. Toate acestea au fost infirmate de șoferii care au condus în teste camionul electric MAN eTGM.

Camioanele și vanurile electrice nu mai sunt o raritate în sectorul de logistică. Multe companii au recunoscut avantajele vehiculelor electrice și le-au integrat cu succes în flotele lor.

Mituri despre camioanele electrice, infirmate de șoferii de MAN eTGM

Dar deși popularitatea lor crește, există încă multe preconcepții despre noile tehnologii. Multe dintre ele, după cum au arătat și testele practice, sunt total nedrepte.

VEZI ȘI: MAN TGX cu cabină XXXL (galerie foto)

Când șoferii care au condus MAN eTGM sunt confruntați cu cele mai importante mituri despre camioanele electrice, multe dubii sunt risipite rapid.

Nu e distractiv fără diesel?

Mituri despre camioanele electrice, infirmate de șoferii de MAN eTGMMartin Neumann a testat camionul electric MAN eTGM pentru compania SPAR în regiunea Graz din octombrie 2018. ”Este un vehicul grozav de condus, n-aș mai renunța la camionul electric acum. El are echivalentul a 360 CP, pe când fostul camion diesel avea 460 CP. Deși are cu 100 CP mai puțini, camionul electric are accelerații superbe. Nu pot descrie cum se simte, trebuie să-l conduci ca să te convingi singur”, spune Neumann.

”Camionul electric este plăcut la condus și accelerează foarte bine”, spune și Aleksander Kristof, șofer al companiei TLC Temmel Logistik GmbH.

”Vehiculul răspunde imediat la cea mai mică apăsare a pedalei de accelerație. Prima călătorie în camionul electric a fost incredibilă. Nu puteam să mă opresc din zâmbit și încă nu pot”, a declarat și Istvan Nemeth, șofer de camion pentru Rewe Group din Austria de 23 de ani.

Autonomia nu este suficientă!

”Când conduc în primul schimb fac livrări la 3 sau 4 clienți, pe o distanță totală de aproximativ 70 km. Colegul meu din schimbul doi face la fel. Am putea acoperi ambele schimburi fără a încărca bateriile în pauza de prânz. Dar, cum transportăm mărfuri perisabile pe care trebuie să le livrăm clienților în anumite intervale orare, nu vrem să riscăm nimic”, spune Martin Neumann.

”Nimeni nu a avut până acum probleme cu autonomia. De exemplu, ieri a trebuit să conduc aproape 100 km, am utilizat des platforma de ridicare și răcirea a fost folosită din greu. Cu toate acestea, la final mai aveam 40% din baterie”, confirmă și Istvan Nemeth.

”Livrările la clienții mari se fac fără nicio problemă. Niciodată nu am fost aproape de terminarea autonomiei”, a declarat și Dominik Lackner, care conduce un MAN eTGM pentru fabrica de bere Stiegl.

Încărcarea durează prea mult!

Mituri despre camioanele electrice, infirmate de șoferii de MAN eTGM”Prima sarcină de dimineață este de a verifica dacă bateriile sunt încărcate complet. Dar de fapt nu este nicio diferență față de atunci când conduci un camion diesel”, explică Martin Neumann.

”MAN eTGM poate fi încărcat complet în aproximativ 45 de minute la stația noastră de voltaj înalt. Iar datorită operațiunilor în schimburi, nu trebuie să încărcăm toate vehiculele în același timp”, spune și Harald Camondo, manager de flotă la Rewe.

Există, desigur, și alte rezerve despre mobilitatea electrică, bazate pe realitate. De exemplu, este adevărat că autonomia majorității bateriilor nu poate concura cu cea oferită de un plin de motorină. De aceea, vehiculele comerciale electrice sunt folosite inițial în zonele urbane, unde autonomia lor este mai mult decât suficientă.

Follow #infotrucker