Patronate și sindicate

MKFE protestează împotriva deciziei Germaniei de a interzice repausul săptămânal în cabină

MKFE protestează împotriva deciziei Germaniei de a interzice efectuarea repausului săptămânal normal în cabina camionului, anunță eurotransport.de

Cea mai mare asociație a transportatorilor din Ungaria, a trimis către ministrul transporturilor din Germania, Alexander Dobrindt, o scrisoare prin care protestează împotriva legii recent adoptate de Germania, care interzice șoferilor profesioniști să-și efectueze repausul săptămânal normal în cabină, intrată în vigoare pe 25 mai 2017.

MKFE protestează împotriva deciziei Germaniei de a interzice repausul săptămânal în cabină

Conform noii legi, șoferilor de camion trebuie să aibă un spațiu de odihnă adecvat, astfel încât perioada de repaus săptămânal normal să fie recunoscută.

Asociația MKFE, alături de alte entități similare din estul Europei, este de părere că o astfel de lege este protecționistă și pune în pericol piața muncii locale, deja afectată de interesul șoferilor profesioniști de a migra către țări care oferă contracte de muncă atrăgătoare.

MKFE s-a plâns de faptul că nu există suficiente locuri de parcare securizate în Germania, însă, la fel ca în cazul altor asociații est-europene, nu a venit cu cifre care să dovedească acest lucru. În plus, asociația a ridicat problema mărfurilor transportate, care rămân nesupravegheate în condițiile actualei legi.

VEZI ȘI: Transportatorii croați pot face cabotaj rutier în Italia

Referitor la siguranță, asociația uită să specifice faptul că majoritatea companiilor de transport est-europene nu sunt dispuse să plătească servicii de parcare securizate, forțând astfel șoferii de camion să oprească în zone de parcare gratuite, ce nu le oferă nicio protecție.

În scrisoare trimisă către Alexander Dobrindt, MKFE susține că modelele noi de camioane sunt mult mai confortabile decât majoritatea hotelurilor din parcări.

Reprezentanții asociației spun că adoptarea acestei legi de către Germania violează dreptul la oferirea de servicii libere în UE și poate avea ca rezultat creșterea costul de transport.

Din aceeași categorie...

Back to top button