Modificări aduse legii privind utilizarea anvelopelor de iarnă în Germania

Schimbări privind obligativitatea anvelopelor de iarnă în Germania
La 1 iunie 2017, Germania a adus modificări legii privind utilizarea anvelope de iarnă pe camioane în sezonul rece.

Principala noutate constă în faptul că, vehiculele comerciale cu o greutate totală mai mare de 3.5 tone, pe timpul iernii, trebuie să fie echipate cu anvelope de iarnă atât pe axa motoare, cât și pe axă directoare.

Modificări aduse legii privind utilizarea anvelopelor de iarnă în Germania

În prezent, legea din Germania obliga echiparea camioanelor cu anvelope de iarnă doar a puntea motoare.

O altă modificare a acestei legi intră în vigoare începând cu 2024. Anvelopele cu marcajul M+S nu vor mai fi permise pe ax motoare sau directoare în timpul rulării în condiții de iarnă (carosabil acoperit cu zăpadă sau polei). Totuși, vor fi permise cele care au simbolul 3PMSF.

Actuala modificare legislativă, deși votată, se va aplica începând cu iarna lui 2020, anunță TimoCom.

Dacă vă întrebați de ce o foat lasată o așa perioadă lungă până la aplicarea efectivă a legii intrate în vigoare, trebuie să știți că s-a luat în calcul acordarea de timp suficient industriei și companiilor de transport pentru a se adapta.

Atenție! Anvelopele M+S pot fi utilizate până în 2024, dar numai cele produse până la sfârșitul anului 2017!

Este important de știu că anvelopele 3PMSF – cum ar fi anvelopele M+S – nu sunt din punct de vedere tehnic considerate anvelope de iarnă, deși utilizarea lor este acceptată. Acestea pot fi utilizate pe tot parcursul anului.

VEZI ȘI: Sistemul Galileo va schimba viitorul navigației GPS

Dacă, totuși, călătoriți în țările scandinave, trebuie să aveți montate anvelopele de iarnă dedicate. Acestea permit o aderență mult mai bună pe zăpadă sau pe drumuri înghețate.

În momentul în care vă reîntoarceți într-un climat mai cald, cu temperaturi de peste 7 grade, anvelopele de iarnă dedicate trebuiesc schimbate imediat.

Anvelopele de iarnă dedicate datorită compoziției sunt mai moi, astfel că se uzează mai repede în condiții de temperaturi ridicate, iar odată cu uzura lor suferă și camionul. În schimb, anvelopele pentru toate anotimpurile (M+S) au o frecare mai redusă și se mențin mai mult.

Follow #infotrucker