Modificări legislative care privesc camioanele extra-lungi în Germania

lang-lkw-bahntransport-image-w575-h323
Pe 7 februarie 2019, Germania a adus mai multe modificări legislative privind camioanele extra-lungi, considerând că acestea nu sunt un concurent pentru transportul pe calea ferată și au potețial de reducere a emisiilor CO2.

Ministerului Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) a motivat această decizie prin faptul că utilizarea acestui tip de vehicule cu lungime maximă de 25.25 nu a afectat transportul de marfă pe calea ferată. Investigațiile au fost efectuate de Institutul Federal de Cercetare al Autostrăzilor (BASt).

Modificări legislative care privesc camioanele extra-lungi în Germania

Conform celor mai recente modificări, camioanele extra-lungi nu vor mai trebuie să îndeplinească cerințele pentru transport combinat.

Noutatea legislativă o reprezintă lungimea maximă admisibilă a camioanelor extra-lungi Typ 1, care a crescut cu 8 cm, de la 17.80 m la 17.88 metri. În plus, acestui tip de camioane le-a fost anulată interdicția de depășire pe autostrăzi, aceasta fiind valabilă doar în cazul camioanelor lungi Typ 2, Typ 3 și Typ 4, toate cu lungimea de 25.25 m.

De asemenea, acest tip de camioane vor fi mai sigure, deoarece vor fi echipate obligatoriu cu sisteme de asistență la virare și elemente de semnalizare laterale. De altfel, acest lucru va deveni obligatoriu pe viitor pentru vehiculele N2 și N3 prin intermediul reglementărilor UE de omologare de tip.

Odată cu aceste modificări, BMVI deschide ușile pentru utilizarea ansamblurilor rutiere de 60 de tone, care sunt utlizate deja în mai multe state europene, inclusiv în transport internațional, cum s-a întâmplat între Belgia și Olanda.

VEZI ȘI: Autoritățile austriece din Tirol cresc numărul de controale la camioane

O altă noutate este și faptul că regiunile Baden-Württemberg și Bremen/Bremerhaven permit circulația camioanelor extra-lungi pe întreaga rețea de drumuri, inclusiv câteva secțiuni de autostrăzi.

În afara noilor prevederi legislative, parlamentarii germani au anunțat că se vor lua măsuri în viitor pentru ca sectoarele de drumuri pe care se poate circula cu acest tip de vehicule să fie din ce în ce mai mare.

Începând cu 1 ianuarie 2017, camioanele extra-lungi, cunoscute și sub numele de Gigaliner sau EuroCombi, pot circula în Germania pe o reţea de drumuri anume aprobată de aprox. 11.600 km, dintre care aproape trei sferturi sunt pe autostrăzi.

Follow #infotrucker