In FocusTop News

Modificările fiscale, principalul motiv pentru lipsa de șoferi din Marea Britanie

În timp ce Brexit-ul, alături de pandemie și condițiile precare de muncă au fost pomenite pe rând ca motive pentru lipsa de șoferi de camion, modificările fiscale introduse de guvernul de la Londra în primăvara acestui an sunt considerate de mulți ca fiind principalul motiv pentru lipsa de șoferi din Marea Britanie.

Modificările aduse Codului Fiscal, în special cele aduse Regulamentului IR35, i-a determinat pe mulți șoferi de camion să părăsească industria, deoarece limitează munca pe cont propriu (LTD), foarte populară înainte de Brexit.

Modificările fiscale, principalul motiv pentru lipsa de șoferi din Marea Britanie

De altfel, impactul modificărilor fiscale la IR35 a fost resimțit nu doar în rândul șoferilor de camion, ci și de contractori IT și chiar asistenți medicali contractați prin agenție. Un sondaj realizat Simply Business în rândul a 250 de contractori, pentru o analiză de afaceri, a arătat că 91% dintre aceștia au raportat că modificările fiscale IR35 le va afecta rezultatele.

În aprilie 2021, guvernul englez a modificat regulile care determină dacă cineva care lucrează pentru o companie este clasificat ca contractant sau angajat.

Aceste reguli de lucru în afara salarizării le permitea șoferilor de camion să decidă dacă erau contractanți sau angajați. Mulți șoferi s-ar clasifica drept contractanți, ceea ce i-a lăsat fără protecția angajării permanente – dar cu o factură fiscală potențial redusă.

VEZI ȘI: Ce a provocat criza de șoferi de camion în Europa și Marea Britanie?

În același timp, agențiile care angajează șoferi de camion, respectiv marii transportatori britanici au aprobat tacit această practică, deoarece prin aceasta evitau plata contribuțiilor de asigurare națională a angajatorilor sau acordarea de avantaje angajaților contractanților.

Însă modificările aduse la IR35 înseamnă că angajatorii, mai degrabă decât șoferii, sunt obligați să decidă cine este angajat și cine este contractant – cu consecințe financiare în fața Oficiul de venituri şi vamă (HMRC), dacă aceștia greșesc.

Aceasta a dus la un val de șoferi de camion care au abandonat industria, deoarece au văzut salariile brute cum scad.

Posturile vacante din sectorul transporturilor și logisticii au crescut aproape instantaneu până la punctul cel mai înalt după introducerea noilor măsuri fiscale, deși posturile vacante au crescut constant înainte de aceasta, cu excepția unei scurte scăderi în timpul apogeului pandemiei.

Dependența industriei de regulile fiscale IR35 vorbește despre o problemă mai largă a șoferilor care sunt plătiți în mod insuficient de către companiile mari de transport, statul având încredere că va compensa deficitul prin reducerea impozitului IR35.

Din aceeași categorie...

Back to top button