Modul în care senzorii lui Scania AXL înlocuiesc ochiul uman

Modul în care senzorii lui Scania AXL înlocuiesc ochiul uman

Modul în care senzorii folosiți la nivelul conceptului Scania AXL înlocuiesc ochiul uman. Detalii despre cum funcționează acesta în mină.

Cu ajutorul camerelor, a radarelor și a senzorilor de tip Lidar, inginerii Scania au făcut pași importanți către camioanele complet autonome. Provocarea a fost înlocuirea ochiului uman și capacitatea creierului de a procesa deciziile pe baza informațiilor venite de la acesta.

Vehiculele autonome s-au bazat adesea pe datele primite din partea camerelor video și a radarelor. Senzorii radar sunt fiabili, dar rezoluția este insuficientă pentru a identifica pietonii și obiectele mici de la distanță.

Camera oferă un nivel suficient de detaliu și o imagine de ansamblu bună în două dimensiuni, dar necesită un software masiv pentru a converti imaginile 2D ale mediului înconjurător în 3D. În general, pentru vehiculele autonome, software-ul este mai important decât hardware-ul.

Pentru o conducere autonomă sigură, este necesar un senzor suplimentar. Se numește lidar, care înseamnă detectarea luminii și a variației acesteia.

Trebuie să existe o suprapunere între senzori, pentru ca unul să poată fi o copie de rezervă pentru a prelua de la celălalt, dacă este nevoie”, spune Fredrich Claezon, unul dintre cei care au lucrat la proiectarea sistemelor autonome de conducere din cadrul Scania.

VEZI ȘI: Cum poate fi industria de camioane parte din economia circulară?

„Ce se întâmplă dacă camera și radarul sugerează informații contradictorii? Care dintre acești senzori ar trebui să avem încredere? Cu lidar, putem obține o bază mai bună pentru decizii”, a completat oficialul Scania.

Scania AXL, primul concept autonom dezvoltat de producătorul nordic, este echipat cu camere video, un radar, senzori lidar și receptoare GPS. Sistemul este proiectat pentru un nivel care să satisfacă nevoile operaționale ale minelor.

Pentru moment, sistemul nu este suficient de inteligent pentru a reacționa complet pe drumurile publice, dar suficient de dotat astfel încât să poată fi utilizat în mine.

Ochiul uman nu este ușor înlocuit, dar prin intermediul senzorilor se poate obține o privire de ansamblu relativ bună asupra mediului. „În acest caz, vedem ce trebuie să vedem”, a declarat inginerul de dezvoltare Magnus Granström.

„Conducerea într-o mină este destul de simplă și previzibilă. Dacă vă deplasați într-un mediu mai dinamic și mai puțin previzibil, este nevoie de mai multă muncă. Scania AXL cel mai probabil nu ar fi potrivită pentru conducerea orașului, dar având în vedere mediul preconizat și sarcinile planificate, este suficient de inteligent”, a completat inginerul.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.