Submarin de 350 de tone transportat cu module de axe SCHEUERLE InterCombi

Linia de module de axe SCHEUERLE InterCombi folosită a fost, probabil, cea mai lungă folosită în Germania până la acel moment.
Anul trecut, echipa companiei de transport Kübler a fost însărcinată cu transportul pe cale rutieră a lui U17, un submarin istoric de 350 de tone, de la Muzeul Tehnic din Speyer la Muzeul de Tehnologie din Sinsheim.
Pentru a realiza acest proiect de transport cu greutate și de precizie, pe lângă experiența sa vastă în acest tip de transporturi, Kübler a utilizat echipamente de top, cum ar fi module de axe SCHEUERLE InterCombi.
Deși distanța nu a fost mare, traseul a pus numeroase provocări logistice și tehnice. Structura masivă, de aproximativ 90 de metri lungime și 10 metri înălțime, a trebuit să fie trecută pe sub poduri joase, linii de înaltă tensiune și pe drumuri înguste din regiunea colinară Kraichgau.
Pentru a asigura trecerea submarinului prin aceste obstacole, echipa a utilizat un sistem special pentru a roti încărcătura cu până la 70 de grade în jurul axei sale longitudinale. Acest lucru a permis poziționarea și ajustarea înălțimii transportului în funcție de cerințele traseului.
Echilibrare și coordonare pe apă și uscat
Transportul a început pe râurile Rin și Neckar, pornind din Speyer, trecând prin Mannheim și ajungând la Haßmersheim. Submarinul a fost încărcat inițial pe un ponton fluvial și apoi transferat pe linia de module InterCombi, formată din 30 de axe.
VEZI ȘI: Eastship-MS Wind Logistics a investit în 14 camioane MAN TGX D38 8×4
Întreaga operațiune de încărcare și descărcare a fost un proces extrem de delicat, pontonul fiind constant reechilibrat pentru a compensa schimbările de greutate.
Pe parcurs, echipa a monitorizat cu atenție cele 240 de roți ale liniei de axe pentru a menține o balastare și o poziționare optimă. După aproximativ trei ore, submarinul a fost pregătit pentru transportul fluvial.
Ultimul segment: un test al preciziei
Înainte de debarcare, echipele Kübler, împreună cu partenerii Fischer Kran Transporte și Van der Wees au ridicat U17 la o înălțime de 1,4 metri folosind opt cilindri hidraulici. Acest lucru a permis linie de module de axe SCHEUERLE InterCombi să treacă pe sub submarin pentru transportul final pe uscat.
Traseul pe autostrada A6, complet închisă pentru această operațiune, a necesitat manevre dificile, inclusiv conducerea pe contrasens la o viteză maximă de 15 km/h. Curbele strânse, insulele de trafic și linia ferată din apropierea Ittlingen au impus ajustări suplimentare.
Submarinul a fost înclinat lateral pentru a trece pe sub liniile electrice, iar drumurile înguste au necesitat protejarea carosabilului cu folii speciale.
În Sinsheim, echipa a trecut la milimetru pe lângă clădiri și structuri istorice, inclusiv printr-un spațiu extrem de îngust între o biserică și o clădire rezidențială. Transportul s-a încheiat în mod spectaculos pe terenul sportiv al TSG Hoffenheim.
Reușita acestui transport nu este o premieră pentru Kübler. Compania este recunoscută pentru numeroasele sale proiecte impresionante, incluzând transportul avioanelor Concorde, Airbus A380 și al altor exponate de renume la muzeele tehnice din Sinsheim și Speyer.