Moratoriu cerut pentru transportatorii romani privind aplicarea legii salariului minim din Germania

Timpii legali de conducere și perioadele de repaus zilnice și săptămânale

Incepand cu 1 ianuarie 2015, Germania a introdus un salariu minim legal in valoare bruta de 8.50 euro pe ora, care se va aplica si soferilor profesionisti straini care efectueaza operatiuni de transport international de marfa si persoane catre si din Germania, cabotaj sau tranzit pe teritoriul Germaniei.

Pentru fiecare ora lucrata de un sofer roman pe teritoriul german, se va aplica salariul minim din Germania – si nu cel din Romania. Amenda pentru nerespectarea salariului minim in Germania poate ajunge pana la 500.000 Euro!

Moratoriu cerut pentru transportatorii romani privind aplicarea legii salariului minim din Germania

UNTRR a solicitat, inca de la anuntarea introducerii acestei legi, Guvernului Romaniei sa sprijine transportatorii rutieri romani prin masuri urgente impotriva aplicarii abuzive a noii legi privind salariul minim din Germania (MiLoG). Germania creeaza un precedent periculos pentru UE, impunand regulile sale nationale celorlalte 27 state membre UE, fara Comisia Europeana sau Parlamentul European!

In acest context european critic, inalti oficiali guvernamentali din alte state membre UE precum prim ministrul Poloniei, secretarul de stat adjunct pentru Transporturi din Polonia, ministrul transporturilor din Letonia au semnalat Guvernului german si Comisiei Europene efectele negative ale acestei legi asupra transportatorilor rutieri din tarile lor. De asemenea, in 26 ianuarie 2015, Marianne Thyssen, comisarul european pentru Ocuparea fortei de munca, Afaceri sociale si Mobilitate, s-a intalnit cu ministrul Muncii din Germania, Andrea Nahles, iar in 27 ianuarie 2015 comisarul european pentru Transporturi, Violeta Bulc a avut o intalnire cu ministrul Transporturilor din Germania, Alexander Dobrindt.

De asemenea, UNTRR a realizat numeroase demersuri la nivel national, european si international, impotriva aplicarii legii salariului minim din Germania transportatorilor romani, avertizand ca aceasta lege afecteaza libera circulatie a serviciilor in cadrul UE. Libera circulatie a marfurilor si serviciilor este unul dintre succesele proiectului european, contribuind la construirea pietei interne de care beneficiaza in prezent cetatenii si societatile comerciale europene si care se afla in centrul politicii Uniunii Europene.

Piata interna actuala faciliteaza comertul cu produse in 27 de state membre, cu o populatie totala de peste 490 de milioane de locuitori. Aproximativ 75 % din schimburile comerciale din interiorul Uniunii Europene sunt reprezentate de marfuri.

Din punct de vedere juridic, libera circulatie a  marfurilor a  reprezentat un element-cheie al crearii si dezvoltarii pietei interne. Este una dintre libertatile economice stabilite prin Tratatul CE. Articolele 28 respectiv 30 din tratatul CE, definesc domeniul de aplicare si continutul principiului prin interzicerea restrictiilor nejustificate impotriva comertului din interiorul Uniunii Europene.

In prezent, serviciile Comisiei Europene (CE) au lansat o investigatie detaliata cu privire la noua lege germana si sunt in curs de initiere, foarte curand, a procedurii de pre-infringement (EU Pilot). CE a solicitat autoritatilor germane clarificari in legatura cu obiectivele, temeiul juridic si mecanismele de punere in aplicare a acestor dispozitii nationale in transportul international.

Avand in vedere insa ca procedura de pre-infrigement a Comisiei Europene este de durata, iar legea salariului minim din Germania este deja in vigoare de la data de 01.01.2015, solicitam Guvernului Romaniei sa se alature demersurilor celorlalte guverne europene si sa solicite Guvernului Germaniei sa introduca un moratoriu pentru transportatorii romani privind aplicarea legii salariului minim din Germania, avand in vedere ca acestia reprezinta companii care nu sunt stabilite in Germania.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Razvan

    30/01/2015 at 9:59 AM

    Ce spurcati,le e frica ca se imbogatesc soferii,mi-e sila. Parca munca lor de birou o fi cu mult mai chinuitoare decat a soferilor,soferii merita sa fie chinuiti pe bani putini. O greva european a soferilor ar fi perfecta acum

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.