Camioane

Motoarele DAF de 11 și 13 litri au devenit și mai eficiente

DAF a actualizat motoarele MX-11 și MX-13 pentru a le face mai eficiente și mai economice.

La IAA 2024, DAF a evidențiat o serie de actualizări menite să îmbunătățească eficiența și productivitatea camioanelor sale grele. Printre acestea se numără și îmbunătățirile aduse motoarelor de 11 și 13 litri cu 6 cilindri în linie.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Una dintre cele mai semnificative îmbunătățiri este adoptarea ciclului Miller, care utilizează un raport de comprimare mărit. Acesta optimizează funcționarea motorului prin menținerea supapelor de admisie deschise nu doar în timpul etapei de admisie, ci și parțial în timpul celei de comprimare, permițând întoarcerea unei părți din aer în galeria de admisie. Astfel, motorul depune mai puțin efort pentru a obține lucrul mecanic și nu are pierderi de pompaj.

Această tehnologie contribuie la reducerea pierderilor de energie și îmbunătățește eficiența generală a motorului, reducând consumul de combustibil și emisiile CO2.

Injectoare Commonrail de a treia generație

Ciclul Miller a fost combinat cu o serie de alte îmbunătățiri pentru a maximiza eficiența motoarelor. Una dintre aceste îmbunătățiri este introducerea unei pompe de apă cu acționare dublă, care funcționează electric în condiții de sarcină ușoară și prin curea în situații de sarcină ridicată, reducând astfel consumul de energie.

Motoarele DAF de 11 și 13 litri au devenit și mai eficiente

De asemenea, a fost adăugat un compresor de aer cu doi cilindri și ambreiaj, care decuplează ansamblul atunci când presiunea din rezervorul de aer este suficientă pentru a controla suspensia și frânele. Aceste soluții contribuie la eficiența generală și la durabilitatea sistemului de propulsie.

Au fost actualizate setările EGR, iar turbocompresorul cu geometrie variabilă a fost optimizat. În plus, DAF a modernizat sistemul de injecție, folosind injectoare Commonrail de a treia generație.

Cuplu maxim de la 950 Nm

Pe lângă creșterea eficienței, DAF a îmbunătățit flexibilitatea motoarelor sale, reducând turația la care se atinge cuplul maxim, de la 1.030 la 950 rpm. Această modificare permite motorului să funcționeze la turații mai joase pentru aceeași sarcină, ceea ce contribuie la reducerea consumului de combustibil.

VEZI ȘI: Semiremorca frigorifică Chéreau SmarTrailer are telematică BPW

Pentru a sprijini această caracteristică, DAF a extins gama de punți motoare și a introdus un nou pinion hipoid în transmisiile finale. Fațetele dinților acestor pinioane sunt finisate astfel încât suprafețele lor să alunece mai ușor una față de cealaltă, reducând frecarea și optimizând transferul de putere. Această combinație de inovații tehnice permite reducerea turației motorului, sporind eficiența și economisind combustibil.

Mai economice cu până la 10 procente

În combinație cu celelalte îmbunătățiri, DAF susține că noile sale camioane sunt cu până la 10% mai economice în consumul de combustibil față de prima versiune a noii generații, lansată în 2022.

Această eficiență sporită, împreună cu emisiile reduse de CO2, permite mai multor modele DAF din noua generație să îndeplinească standardele Class 3, ceea ce poate aduce economii semnificative de mii de euro anual din taxa de drum germană.

Am avut ocazia să testăm noua gamă de camioane echipate cu aceste motoare actualizate în cadrul unui eveniment organizat de DAF la Malaga, în Spania. Vom reveni cu detalii despre performanța lor pe drumurile deluroase din Andalusia, unde au fost supuse unor provocări reale.

Din aceeași categorie...

Back to top button