Motoarele Scania Euro 6 stabilesc noi recorduri de consum

În ultimii ani, producătorii de camioane au trebuit să răspundă provocării de a îndeplinii cerinţele de emisii impuse prin Directiva Europeană ce a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2014. Scania este producătorul ce a reuşit să prezinte soluţiile cele mai bune, cel mai repede iar în momentul de față, oferă clienţilor săi o gamă de nu mai puţin de 18 propulsoare Euro 6 pentru toate tipurile de aplicaţii. În plus, a stabilit recorduri internaţionale în ceea ce priveşte consumul redus de combustibil cu ultima versiune de propulsor Euro 6.

„Euro 6 a fost o provocare pentru întreaga insdustrie”, spune Joel Granath, Head of Product Management pentru Scania. Mulţi au anticipat o creştere a consumului de combustibil şi o complexitate mai mare. Acum juriul a decis, şi la sfârşitul anului trecut, de exemplu, Scania Streamline G 410 CP a stabilit două recorduri de neegalat cu o semiremorcă de 40 de tone, când jurnaliştii germani şi francezi l-au testat pe trasee bine definite şi deloc uşoare.

Motoarele Scania Euro 6 stabilesc noi recorduri de consum

Conform declaraţiilor ziariştilor de specialitate, niciun alt camion independent de clasă de emisii, nu a mai reuşit să parcurgă traseul dificil de la nord de Munich cu un consum de 24 litri/100 km.

Motoarele Scania Euro 6 stabilesc noi recorduri de consum

Un camion de 40 de tone cu motor Scania Euro 6 de 410 CP (6 cilindri în linie, 13 litri), poate teoretic să parcurgă aproximativ 3.700 de kilometri cu un singur rezervor de 900 litri, ca cel din imagine.

Preocupările despre motoarele Euro 6 s-au dovedit a fi nefondate. În ciuda acestui fapt, se pare că atât Scania cât şi ceilalţi producători s-au bucurat de o creştere a numărului de comenzi în toamna anului 2013, mulţi clienţi dorind să comande camioane Euro 5 până la sfârşitul anului.

Motoarele Scania Euro 6 stabilesc noi recorduri de consum

„Clienţii noştri se confruntă cu o competiţie serioasă şi înţeleg că unii au ales siguranţa în favoarea necunoscutului. Dar oricine alege Scania, alege şi tehnologia dovedia Euro 6,” subliniază Joel Granath. “Au trecut trei ani de când Scania a livrat prima generaţie de motoare Euro 6. Astăzi este absolut evident, din datele de la clienţii noştri, ca Scania a făcut alegerile corecte în ceea ce priveşte dezvoltarea.”

Joel Granath nu vrea să intre în detalii despre resursele investite în dezvoltarea Euro 6, dar subliniază în schimb realizările în ceea ce priveşte mărirea gamei de motoare, utilizând combustibili alternativi: „Scania are în prezent 11 motoare diesel, două motoare cu gaz şi cinci motoare care folosesc 100% biodiesel în gama de motoare Euro-6. Putem oferi soluţii pentru toate aplicaţiile şi nevoile. Sunt deosebit de mândru de consumul redus de combustibil realizat de Scania Streamline. Motorul nostru de 410 CP SCR, de 13 litri cu 6 cilindri în linie, a fost dezvoltat având în minte transportatorii europeni care operează pe distanţe lungi, şi a depăşit toate aşteptările. Este un exemplu tipic al orientării pe care o are Scania spre clienţii săi, în acest caz spre reducerea costurilor totale de operare ale lor.”

Motoarele Scania Euro 6 stabilesc noi recorduri de consum

 

Follow #infotrucker