
Motoarele Volvo Trucks Euro V au primit aprobarea de folosire a motorinei HVO, urmand ca in perioada urmatoare si motoarele Euro VI sa primeasca omologarea.
Diesel HVO sau motorina sintetica din surse regenerabile asa cum mai este cunoscuta si obtinuta prin hidrotratarea materialelor regenerabile prime, cum ar fi grasimile vegetale si animale sau a uleiului de rapita, acesta fiind un proces altenativ al esterificarii, proces prin care este obtinuta bio motorina.
Conform studiilor recente realizate de mai multe laboratoare din lume, motorina din surse regenerabile (HVO) nu are efecte negative asa cum au combustibilii biodiesel de tip ester, cum ar fi emisii crescute de NOx sau imbatranirea rapida a uleiului de motor.
Motorina HVO este o hidrocarbura parafinica cu catena dreapta si cifra octanica mai mare.
Motorina regenerabila se comporta ca o motorina normala, insa reduce emisiile de dioxid de carbon intre 30% si 90% in functie de materia prima.
In 2013, Volvo Trucks a inceput programul de testare a acestui combustibil alternativ impreuna cu Renova, DHL Freight si OKQ8 pentru a vedea cum afecteaza motorina regenerabila performanta si componentele motoarelor sale.
Cele 6 camioane de test echipate cu motoare Euro V au parcurs in doi ani, in conditii reale de exploatare, un total de aproximativ 1.000.000 km.
“Testele au aratat ca motorina regenerabila (diesel HVO) functioneaza foarte bine pe motoarele noastre si poate fi folosita in aceleasi conditii ca o motorina normala. De asemenea, se poate amesteca motorina normala cu motorina HVO”, a declarat Tobias Bergman, Product Manager pentru combustibili alternativi si hibrizi din cadrul Volvo Trucks.
Rezultatele pozitive obtinute in cadrul testelor efectuate au facut ca Volvo Trucks sa aprobe utilizarea HVO pe toate motoarele Euro V avand intervalele de service neschimbate.
In septembrie 2015, va avea loc o certificare globala (WVTA) prin care motorina HVO poate fi folosita in motoarele D5 si D8 Euro VI. In paralel, suedezii lucreaza la certificarea motorelor D11, D13 si D16.
Motorina HVO poate fi distribuita prin reteaua actuala de combustibili, utilizand acelasi tip de tancuri si pompe ca motorina normala.
“Noi credem in potentialul HVO si vedem un interes tot mai mare deopotriva din partea clientilor nostri si a beneficiarilor transporturilor. Cea mai mare provocare este disponibilitatea materiilor prime si a rafinariilor.
Speram astfel ca investitiile noastre in combustibil vor contribui la cresterea cererii si ca HVO poate fi folosit in multe alte parti ale lumii, in viitor”, a declarat Lars Mårtensson, Director Environment and Innovation at Volvo Trucks.
Date
Aprobare Euro VI: Volvo Trucks va aproba motoarele sale in cadrul viitorului standard de combustibili EN15940 care, in plus fata de motorina HVO, include si motorina din ulei de pin si gaz in lichid (GtL).
Volvo Trucks si combustibili alternativi: Compania Volvo Trucks este implicata pe scara larga in dezvoltarea de solutii pentru combustibili alternativi si hibrizi. Suedezii efectueaza aceasta activitate, in scopul de a reduce impactul global asupra mediului si pentru un transport durabil.