InfoTechȘtiriTehnologie

Motorul MAN D3876 este „Diesel of the Year 2016“

Propulsorul MAN D3876 pentru camioane, utilaje de construcții și agricole a fost premiat în cadrul #bauma2016 cu titlul de „Diesel of the Year 2016“ de către titrata revistă italiană de specialitate, Diesel.

Juriul, compus din jurnaliști ai diverselor publicații tehnice, a fost convins de conceptul de bază ale motor cu șase cilindri în linie D3876, precum și de materiale componentelor sale, regăsite și pe motoarele consacrate D20/D26 de la MAN.

În totalitate nou, motorul D38 de 15.2 litri cu șase cilindri dispuși în linie, atinge performanțe superioare, oferind cea mai mare forță de tracțiune din gama actuală de motoare MAN. Pe baza acestui concept, pentru dezvoltarea lui D3876, inginerii MAN au pus în practică numeroase tehnici inovatoare. Cunoscut pentru numeroasele sale inovații tehnologice, inclusiv echiparea primului camion din lume cu motor diesel cu injecție directă, MAN a folosit pentru prima dată pe un camion echipat cu motor diesel supape convexe foarte dure pentru o mai mare fiabilitate. Această soluție crește intervalul de service și reduce costurile totale de exploatare. În plus, sistemul de răcire TopDown ce direcționează lichidul de răcire în chiulasă direct în zonele cu stres termic ridicat pentru a reduce uzura, pistoanele de oțel, noii segmenți și a treia generație a sistemului de injecție Common-Rail (până la 2.500 bar), fac din D3876 o unitate de putere fiabilă, eficientă și economică.

Motorul MAN D3876 este „Diesel of the Year 2016“

VEZI ȘI: Truck Parking Europe disponibilă pentru TomTom PRO 8 Series

D3876 este cu 160 kg mai ușor decât de vechiul propulsor D28 V8 Euro 5 – fapt ce-i oferă un avantaj suplimentar în ceea ce privește câștigul de sarcina utilă al vehiculului pe care este montat. Grație motorului turbo în două etape, cuplul maxim este disponibil de la 930 rpm.

“Moștenirea” lui Rudolf Diesel, așa cum a fost el descris de germani în momentul lansării pe piață în cadrul IAA 2014, este un propulsor dedicat aplicațiilor grele, fiind puternic, eficient și fiabil. De altfel, din momentul lansării sale pe piață, D3876 LF0x este modelul de top din portofoliul motoarelor MAN Euro VI, grație puterilor sale cuprinse între 520 și 560 CP pentru autovehicule de distribuție și tracțiune, respectiv 640 CP pentru transportul sarcinilor grele și a cuplurilor de putere de 2.500 – 3.000 Nm.

Cu ocazia Agritechnica 2015 și bauma 2016, au fost prezentate continuările lui D3876, ca motor pentru utilaje agricole și de construcții. Pentru combine agricole, excavatoare pe șenile și numeroase alte aplicații, motorul D3876 LE12x dezvoltă puteri de 565, 612 și 660 CP. Datorită sistemului SCR, motorul atinge fără probleme norma de poluare Tier 4 final/CARB și este totodată pregătit pentru nivelul Stage V.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button