N 56, primul camion Mercedes-Benz cu 3 axe

La Festivalul ”Schöne Sterne” Mercedes care a avut loc în perioada 26-27 august în Hattingen, Daimler Truck AG a participat cu un model restaurat N 56, primul camion Mercedes-Benz cu 3 axe.
N 56 a fost prezentat într-o versiune cu volan pe partea dreaptă și platformă de lemn cu lungime de 7.400 mm. Primul camion Mercedes cu 3 axe a fost produs între 1928 și 1933.
El avea un șasiu cu cadru coborât și o cabină de lemn acoperită cu plăci de oțel. N 56 era propulsat de motorul cu 6 cilindri M 36, alimentat cu benzină, cu o cilindree de 7,8 litri. Acesta avea o putere de 110 CP și putea dezvolta o viteză maximă de 35 km/h.
Cele două axe spate motrice stăteau pe anvelope single cu dimensiunea 12,75 x 20ʺ. În acel moment, rezervoarele de carburant nu erau montate pe șasiu, ci în cabină, sub banchetă. La Festival, camionul a câștigat premiul pentru vehiculul cu cea mai veche înmatriculare inițială.
VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz Actros L 1851: Încă un litru de motorină economisit
Pentru a face o paralelă cu prezentul, N 56 a fost transportat și prezentat la Festival pe o semiremorcă cu platformă joasă tractată de un model Mercedes-Benz Actros L cu trei axe. Actros L este în prezent modelul de top al gamei de camioane Mercedes-Benz, îndeplinind aproape orice cerință pentru transportul internațional și distribuția grea.
Cu o cabină de 2.500 mm lățime, podea plată și trei niveluri de plafon, Actros L ne arată cât de mult a evoluat tehnologia în ultimii 90 de ani. Modelul de la Festival era echipat cu motorul OM 473 de 625 CP, cu un cuplu maxim de 3.000 Nm la 1.100 rpm, cuplat cu o transmisie automatizată G330 cu 12 viteze.