In FocusTop News

Nava Fremantle Highway a fost adusă în portul Eemshaven

Nava de transport auto Fremantle Highway, care a naufragiat pe 25 iulie în largul coastelor Olandei din cauza unui incendiu la bord, a fost remorcată în siguranță în portul olandez Eemshaven.

Pe 25 iulie, nava Fremantle Highway, încărcată cu 3.783 de mașini noi, din care 498 mașini electrice, și aproximativ 1,6 milioane de litri de păcură, a fost cuprinsă de un incendiu în apropierea coastelor Olandei, în drumul său de la Bremerhaven la Port Said, în Egipt. Un marinar a murit în timpul evacuării. Ceilalți 22 de membri ai echipajului au fost salvați de pe nava de transport auto sub pavilion panamez.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Aceasta a ars timp de o săptămână, stârnind îngrijorarea unui dezastru ecologic în lanțul de insule Wadden din apropiere, un sit al patrimoniului mondial UNESCO care se întinde pe teritoriul Olandei, Germaniei și Danemarcei.

La o săptămână de la naufragiu, nava de transport auto “Fremantle Highway” a fost remorcată cu două remorchere până în portul Julianahaven, unul dintre cele două porturi din Eemshaven. Transportul către portul olandez a decurs conform planului, potrivit autorității de apă Rijkswaterstaat din Haga. Potrivit comunicatului, nava de 200 de metri lungime a fost atât de grav avariat încât a putut fi remorcat doar “foarte încet și cu grijă”.

Traseul pe care a fost remorcată nava de transport auto Fremantle Highway în portul Eemshaven

Specialiști în salvare și o navă specială, care poate curăța scurgerile de petrol în caz de urgență, au însoțit nava de transport auto “Fremantle Highway”. De asemenea, a fost mobilizat și un avion al pazei de coastă olandeze. Deoarece evenimentul a stârnit curiozitatea multor curioși, motiv pentru care dana a fost parțial protejată cu containere stivuite unele peste altele.

Nava nu poate rămâne în Eemshaven

Portul Eemshaven a fost cel mai apropiat port maritim pentru acostarea temporară din largul insulei Schiermonnikoog. Acesta a fost cea mai bună opțiune, având în vedere condițiile meteo nefavorabile, infrastructura și distanța scurtă, potrivit autorității de apă. În port, cargobotul ar putea fi descărcat parțial, a mai precizat aceasta. “Atunci, stabilitatea navei va fi, de asemenea, mai bună”, a declarat Peter Berdowski, șeful companiei de salvare Boskalis. Ulterior, nava ar putea fi dusă la locația sa finală – fie pentru a demonta nava, fie pentru a o repara, a precizat Berdowski.

VEZI ȘI: OMV Petrom construiește 400 de noi stații de încărcare ultra-rapidă în România, Slovacia și Ungaria

Nu se poate face asta în Eemshaven. În port, epavele mașinilor ar trebui mai întâi să fie scoase de pe navă. Apoi, apa de incendiu contaminată și rezervoarele de combustibil ar putea fi pompate. Se apreciază că aproximativ 800 dintre vehiculele transportate ar fi în mod rezonabil intacte.

Cauza incendiului este încă neclară

Potrivit Rijkswaterstaat, incendiul a fost stins. Cu toate acestea, flăcările ar putea reizbucni din nou, a precizat autoritatea olandeză de apă. Temperaturile la bord sunt încă în jur de 50 de grade. Între timp, proprietarul japonez al navei a anunțat că va coopera cu anchetatorii pentru a stabili cauzele incendiului. Ancheta va fi efectuată împreună cu autoritățile și părțile afectate, a declarat un purtător de cuvânt.

Ministrul Economiei din Saxonia Inferioară, Olaf Lies, a declarat că acum sarcina este de a examina epava, de a găsi cauza accidentului și de a trage concluziile corecte. Dezbaterile premature despre siguranța transportului mașinilor electrice “nu sunt de mare ajutor”. Se bănuiește că sursa incendiului este bateria unei mașini electrice. La bordul navei, care are o lungime de aproximativ 200 de metri, se află aproape 500 de mașini electrice.

Din aceeași categorie...

Back to top button