Pachet de MobilitateTop News

Navigând în labirintul legislativ al transportului rutier în UE din perspectiva HR

Într-un mediu dinamic și în continuă schimbare, industria transportului rutier în UE se confruntă cu o serie de provocări complexe, inclusiv la nivelul resurselor umane.

Dincolo de provocările logistice obișnuite, reglementările referitoare la detașarea șoferilor, controlul salariilor minime și investigațiile asupra încălcărilor în industrie au adus o nouă dimensiune la masă de discuții zilele trecute la Conferință organizată de UNTRR împreună cu reprezentanții Inspecției Muncii de la comisia Europeană (ELA).

Într-un peisaj profesional în continuă schimbare, departamentele de resurse umane (HR) din companiile de transport rutier se confruntă cu o serie de provocări legate de reglementările din ce în ce mai complexe.

Noile directive referitoare la detasarea șoferilor, controalele salariilor minime și investigațiile privind neregulile în domeniu necesită o gestionare atentă pentru a menține conformitatea și pentru a asigura un mediu de lucru echitabil.

În lumina întrebărilor recente adresate Comisiei Europene de către afiliații lor din țările UE, departamentele de HR trebuie să fie pregătite să răspundă unui peisaj legislativ în continuă schimbare. Adăugarea de noi scenarii de detașare adaugă o complexitate suplimentară în gestionarea resurselor umane în companiile de transport.

VEZI ȘI: Deficitul de șoferi de camion se va dubla până în 2028

Cu cât vom încerca să ocolim aceste norme legislative, cu atât vor apărea altele și mai drastice. Toată această legislație a luat naștere și datorită industriei care uneori a abuzat, încălcat sau ocolit normele și încă observ acestă tendință de a participa la conferințe că mai apoi să încercăm să găsim modalități de ocolire ale unor norme.

De asemenea, mai observ că există și tendința ca noi, industria, să nu fim vinovați cu nimic și să aruncăm totul în spatele autorităților.

Lansarea recentă a platformei IRU pentru Pachetul de Mobilitate evidențiază nevoia de adaptare rapidă la noile schimbări legislative. În același timp, controalele salariilor minime, inclusiv sancțiunile impuse angajatorilor și șoferilor pentru nereguli, pun un accent deosebit pe departamentele de HR pentru a asigura respectarea normelor.

Rolul esențial al departamentelor HR

În Belgia, unde se efectuează controale chiar și pentru vehiculele cu o greutate sub 5 tone, HR-ul are un rol crucial în a se asigura că toate aspectele legate de forța de muncă sunt în conformitate cu noile reglementări.

În plus, incertitudinile cu privire la detașarea șoferilor între statele UE și țările terțe, precum Marea Britanie, necesită o abordare atentă și o comunicare eficientă între departamentele de HR și șoferi. Procedurile de control, sau absența acestora în unele state membre, adaugă o provocare suplimentară.

Implementarea controalelor standardizate, așa cum intenționează Comisia, ar putea aduce o anumită claritate, dar HR-ul trebuie să fie pregătit să facă față oricăror schimbări și să asigure conformitatea cu noile cerințe.

Departamentele de HR joacă un rol esențial în asigurarea salariilor corecte și a respectării normelor legale. Controlul atent al tahografului și gestionarea documentelor relevante pentru detașare devin cruciale în prevenirea sancțiunilor și menținerea unui mediu de lucru conform normelor.

În concluzie, departamentele de resurse umane din companiile de transport rutier (acolo unde ele există) trebuie să fie proactive în adaptarea la schimbările legislative, să ofere suport în implementarea noilor reguli și să mențînă un dialog deschis cu șoferii și cu alte departamente. În acest mod, HR-ul devine un partener esențial în navigarea cu succes prin complexul labirint al reglementărilor din domeniul transportului rutier în Uniunea Europeană.

Din aceeași categorie...

Back to top button