Negocieri eșuate între Parlamentul European și Consiliu în privința Pachetului de Mobilitate

Negocieri eșuate între Parlamentul European și Consiliu în privința Pachetului de Mobilitate
Negocieri eșuate între Parlamentul European și Consiliul în privința Pachetului de Mobilitate și a reformelor planificate pentru transportul rutier de mărfuri, în cadrul întâlnirii din 25 noiembrie.

Negocieri eșuate după șapte ore de discuții la Strasbourg între negociatorii Parlamentului European și cei ai Consiliului pe tema Pachetului de Mobilitate, următoarea rundă de negocieri fiind programată pentru 11 decembrie.

Negocieri eșuate între Parlamentul European și Consiliu în privința Pachetului de Mobilitate

Totuși, Președinția finlandeză a Uniunii Europene intenționează să finalizeze proiectul legislativ până la finalul anului, însă va fi greu, deoarece niciuna dintre părți nu pare dispusă să cedeze. Dacă la runda de negocieri programată pentru luna decembrie nu se va ajunge la niciun accord, atunci discuțiile vor fi amânate pentru 2020.

Unul dintre cele mai controversate puncte a fost cel legat de flexibilitatea perioadelor de condus și odihnă.

Dacă în multe puncte s-a ajuns la un consens, spre exemplu, în ceea ce privește cabotajul, în privința perioadelor de condus și odihnă nu s-a stabilit nimic.

Consiliul și-ar dori un program mai flexibil pentru șoferi din acest punct de vedere, adică, să permită șoferilor efectuarea a două repausuri săptămânale reduse consecutive, după care să efectueze o perioadă de repaus săptămânal normal, plus recuperări, în timp ce Parlamentul European vrea ca o dată la patru săptămâni șoferul și camionul să se întoarcă în țara de origine.

VEZI ȘI: Noi norme de etichetare a anvelopelor în Uniunea Europeană

Cu alte cuvinte, Consiliul propune ca șoferul de camion să muncească mai mult, lucru inacceptabil pentru sindicatele europene care-i reprezintă.

„Suntem încă departe în ceea ce privește flexibilitatea perioadelor de condus și de odihnă – pe care, Parlamentul European o respinge – deoarece aceasta se va face pe cheltuiala șoferului, și cu obligația de a se întoarceți cu vehiculul în țara unde există o filială a companiei”, a explicat Ismail Ertug, președinte adjunct al grupului S&D din Parlamentul European, unul din susținătorii drepturilor șoferilor de camioane.

Practic acestea sunt punctele cele mai de intens discutate și asupra cărora cele două părți nu au ajuns la un compromis.

La următoarea discuție, programată în decembrie, va asista cel mai probabil și Adina Vălean, înlocuitoarea Violetei Bulc, proaspăt aleasă în funcția de comisar european pentru transporturi pentru perioada 2019 -2024.

Șoferii de camion mișcă Europa înainte, iar fără ei economiile s-ar opri. Cu toate acestea, ei se confruntă cu abuzuri constante și salarii de dumping, spune Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF).

Conform acesteia, Pachetul de Mobilitate ar trebui să asigure un salariu egal pentru muncă egală și un program de lucru fără dereglementări.

“Solicităm reluarea negocierilor în respectul deplin al tuturor partenerilor! Fără presiune, fără grabă, avem nevoie de o soluție pentru sectorul de transport rutier, dar una care să funcționeze pentru șoferi”, spune Federația într-o postare pe pagina de Facebook.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.