Negocieri suspendate intre soferii profesionisti francezi si angajatori lor

Negocieri suspendate intre soferii profesionisti francezi si angajatori lor

Intalnirea de marti, 3 februarie 2015, dintre cele cinci sindicate ale soferilor profesionisti din Franta si reprezentantii companiilor de transport s-a incheiat dupa zece ore de negociere fara niciun rezultat concret.

Disputa iscata intre soferii de camion francezi si transportatori pe tema cresterii salariului a stagnat, cel putin pana la urmatoarea intalnire programata luni, 9 februarie 2015. CFTC, uniunea cu cea mai mare notorietate si influenta in breasla soferilor profesionisti, raporteaza ca in sedinta de ieri au fost propuneri de cresteri salariare de la 3.33% la 4%.

Negocieri suspendate intre soferii profesionisti francezi si angajatori lor

In conditiile in care sindicatele au cerut o crestere de 5% iar companiile de transport au declarat prin vocea reprezentantilor lor ca nu vor accepta o crestere salariala mai mare de 2%, ultima runda de negocieri se poate spune ca a fost un succes pentru sindicalisti.

Insa, cresterea salariul nu este singurul element de disputa intre cele doua parti. Sindicatele, de asemenea, solicita introducerea unor bonusuri suplimentare si reducerea pentru indemnizatia de boala de la cinci la trei zile.

Reprezentantii CFTC par optimisti, in conditiile in care jocurile sunt inca deschise, pentru ca, momnetan cele doua parti nu s-au pus de acord. Asa cum am precizat, CFTC se coordoneaza independent de actiunile celorlalte patru sindicate (CGT, FO, CFTC si CFE-CGC), influenta sa fiind una foarte mare in comparatie cu restul celorlalte patru sindicate.

Sindicalistii au mai reprosat transportatorilor ca incurajeaza dumping-ul social prin angajarea pe salarii mai mici a soferilor profesionisti din estul Europei.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.