Negocierile privind Pachetul de Mobilitate sunt în plină desfășurare

Negocierile privind Pachetul de Mobilitate sunt în plină desfășurare
Parlamentul European dorește să-și exprime votul asupra documentului de poziție privind Pachetul de Mobilitate la început de iunie 2018, astfel că, negocierile pe acesta sunt în plină desfășurare.

Negocierile la Bruxelles privind Pachetul de Mobilitate sunt în plină desfășurare, acesta fiind reorientat pe propunerile și ideile existente, la care se vor adăuga noi puncte.

Negocierile privind Pachetul de Mobilitate sunt în plină desfășurare

Și toate sub presiune temporală autoimpusă, deoarece Parlamentul European dorește să voteze asupra documentului de poziție pe 4 iunie 2018.

În cadrul negocierilor purtate în trei, toate pozițiile pe teme individuale sunt, prin urmare, examinate, modificate sau chiar acceptate.

Spre exemplu, există noi propuneri de compromis din partea Parlamentului și a raportorilor.

A fost modificată reducerea inițială a limitei de greutate de la care urmează să se aplice Reg. (CE) 561/2006 și Reg. (UE) 165/2014. Astfel, pentru traficul național, aceasta rămâne la 3.5 tone, în timp ce pentru transportul transfrontaliere, cele două regulamente ar trebui să se aplice de la o masă maximă autorizată de peste 2.4 tone.

A fost solicitat Comisiei să propună, la un moment dat, o nouă modificare a perioadei de conducere și de repaus, luând în considerare conducerea autonomă.

În ceea ce privește perioada de odihnă săptămânală, aceasta nu ar trebui permisă în cabină pe viitor. În schimb, acesta poate fi efectuată în condiții de cazarea adecvată cu facilități sanitare, care trebuiesc furnizate sau plătite de către angajator. În mod alternativ, perioada de odihnă săptămânală poate fi petrecută în vehicul atunci când perioada de odihnă este plasată pe un loc de parcare certificat corespunzător și vehiculul are un loc de dormit adecvat.

Ideea de a diviza pauza de condus a fost, de asemenea, modificată: divizarea în 3 x 15 minute ar trebui totuși să fie posibilă. Cu toate acestea, primele 15 minute valabile nu trebuiesc luate sau numărate înainte de expirarea a 2 ore de timp de conducere în această divizare.

Reglementarea feribotului ar trebui aplicată la perioada de odihnă săptămânală dacă traversarea cu feribotul durează cel puțin 12 ore.

În ceea ce privește perioada de timp la care trebuie efectuat repausul săptămânal normal, se face o distincție între camioane și autobuze. Transportul de mărfuri se bazează pe o perioadă de 4 săptămâni în care trebuie să se efectueze cel puțin două perioade de odihnă săptămânală normale. Pentru transportul de călători, rămâne o perioadă de două săptămâni în care trebuie să existe cel puțin un repaus săptămânal normal.

O compensație pentru reducerea unei perioade de odihnă săptămânală ar trebui în viitor să fie atașată unei perioade regulate de odihnă.

VEZI ȘI: Șofer de camion român prins cu permis de conducere fals în Germania

În timpul perioadei de odihnă pe feribot/tren, ca parte a „Regulamentului feroviar/trenului”, utilizarea simbolului va fi prescrisă în viitor.

Întregistrarea în tahograf a unei noi țări după trecerea punctul de frontieră va putea efectuată într-un loc potrivit sub simbolul “Start Land”.

Cerințele de modernizare pentru „tahograful inteligent” depind în prezent de tahografele actuale. Cu toate acestea, cerințele de modernizare se aplică numai vehiculelor care sunt utilizate transfrontalier. Așadar, tahografele existente trebuiesc înlocuite în două etape cel târziu până în 2023 cu a doua versiune a „tahografului inteligent”.

În acest context, negocierile pe marginea Pachetului de Mobilitate rămâne interesante, având în vedere că nu se știe exact câte modificări se vor face până pe 4 iunie 2018.

Cu toate acestea, propunerile și compromisurile actuale nu înseamnă în niciun caz că acestea vor fi incluse mai târziu în regulament.

Follow #infotrucker